למה כדאי לכם לשאת כסף מזומן בארנק

בעולם שבו ניתן לשלם לשליח הפיצה ונהג המונית באינטרנט או באפליקציה, אנשים רבים פשוט לא רואים סיבה ממשית להמשיך לשאת איתם שטרות, הנה למה כן כדאי לעשות זאת (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

על פי סקר של בנק אמריקאי שנערך בשנת 2017, מחצית מהאנשים נושאים מזומן בכיסם רק במשך חצי מהזמן, ובין אלה שעושים זאת, כמעט 50% נשאו 20 דולרים או פחות. בסקר אחר שנעשה בשנה שעברה, רק 41% מהאמריקנים אמרו שהם נושאים באופן קבוע מזומנים. ל-16% מהנשאלים לא היו מזומנים עליהם בזמן שנסקרו.

קל לעקוב אחר הירידה בשימוש במזומן. בעולם שבו ניתן לשלם לשליח הפיצה ונהג המונית באינטרנט או באפליקציה, קניות משולמות בקלות על ידי כרטיס אשראי וישנם לא מעט יישומונים שבהם ניתן להחזיר הלוואה לחבר, אנשים רבים פשוט לא רואים סיבה ממשית להמשיך לשאת איתם שטרות של כסף.

אבל, יש למעשה כמה סיבות טובות לשמור על מעט מזומנים בארנק שלכם, והן:

1. לטפל ולהשתלט על מצבי חירום וסיטואציות מיוחדות הדורשים מזומנים. גם בעולם הדיגיטלי הזה, אתם תהיו מופתעים (וגם מתוסכלים מאוד אם אין לכם כסף) ממספר דברים שעדיין דורשים תשלום בכסף מזומן, כמו קבצן העומד בצד הדרך, מסעדות מסוימות המאשרות קבלת טיפים למלצרים במזומן בלבד, עוזרת בית ועוד.

אתם צריכים כסף לגיבוי במידה וחלילה תאבדו את כרטיס האשראי שלכם, הוא ידחה או תיווצר תקלה טכנית בסליקה. וכמובן, צרכים לא צפויים אחרים מתעוררים כל הזמן.

2. להיות נדיבים. מלצרים המקבלים טיפים במזומן יכולים לקחת אותם הביתה עוד באותו לילה ולהשתמש בכסף בהקדם ואילו טיפים בכרטיסי אשראי מתווספים לעתים קרובות יותר מאוחר אל המשכורת החודשית שלהם.

בסך הכל, תשלום במזומן הוא דרך נדיבה יותר לשלם טיפ. זכרו כי אם אין לכם מספיק מזומנים ביד, בהחלט עדיף לתת טיפ הגון בכרטיס האשראי שלכם מאשר להשאיר כמות קטנה יותר או שום דבר במזומן. לפחות באמריקה, ג'נטלמן תמיד נותן טיפ.

בנוסף, יש קבוצה של עובדים אשר מקבלים טיפים באופן ישיר פחות: אלה שאינם מעורבים באופן ממשי בעסקה שהלקוח ביצע. אנשים כמו שוערים, עובדים בבית מלון, נהגי הסעות לנמל התעופה, עובדים בחניה וכו', אשר אתם לא מנהלים עסקאות של תשלום בפועל איתם, ולכן לא מקבלים נייר או יישום שבו אתם יכולים להוסיף טיפ. נשיאת מזומנים מועילה כדי לצ'פר את האנשים האלה.

3. לשלוט בהרגלי ההוצאות שלכם. מחקרים רבים מצאו כי אצל אנשים שמשלמים יותר בכרטיס אשראי מאשר במזומנים, מוחשיותו של הכסף הופכת את העסקה וה"כאב" המלווה אותה, להרגיש אמיתי יותר, בעוד המופשטות של הפלסטיק הופכת את המציאות של הרכישה ליותר רחוקה; אתם סופרים את המזומנים לפני ואילו עם תשלומים דיגיטליים, כסף מסתורי פשוט נעלם במסך או בלחיצה על העכבר.

"חיכוך" גדול יותר של מזומנים יפחית את ההוצאות שלכם. אז אם אתם מנסים לחיות על תקציב הדוק, שקלו לבצע את כל הרכישות שלכם במזומן.

4. להגן על הפרטיות שלכם. ההוצאות על כרטיסי אשראי יוצרות נתונים רבים וחומר זה ניתן לצפייה ולשימוש על ידי גופים ממשלתיים ומוסדות פיננסיים. אתם לא רוצים שמישהו ינהל מעקב אחר כל הרכישות שלכם ויסקור את הרגלי ההוצאות שלכם.

כפי שכותב קונור פרידרסדורף ב"אוקיינוס ​​האטלנטי", וכמה פוליטיקאים, כלכלנים ועיתונאים קראו ושיבחו את רצונה של חברה עתידית להתנהל לגמרי ללא מזומנים (ו -61% מהאמריקנים חושבים שזה בלתי נמנע בסופו של דבר):

"מזומן צריך להישאר, תמיד ובכל מקום, כי הוא מאפשר פרטיות ועסקאות של עמית לעמית. בכך הוא מבטל את הכוח בחברה (כמו גם הוספת שכבת חוסן למערכת הפיננסית - פיזור בין הפיזי לווירטואלי). יש דברים בחברה שהאליטות לא יכולות לשלוט בהם לחלוטין וזה דבר טוב".

שימוש במזומנים מאפשר לא רק לפעול מחוץ למערכת הפיננסית הדיגיטלית, אלא לייצר כוח מרכזי, חוסן וחופש אישי אבל זה גם, לכל הפחות, מאפשר לכם לרכוש מתנה עבור האישה שלכם בלי שהעניין יופיע כעסקה בחשבון הבנק המשותף שלכם! במקום מצב גלישה בסתר, שלמו במזומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר