אאא

מרגישים עייפים כל הזמן? ובכן, אתם לא לבד. שניים מתוך חמישה אמריקנים מדווחים על עייפות רוב השבוע ומחקרים ממרכזים לבקרת מחלות ומניעתן מראים כי 1 מתוך 3 מבוגרים אינו ישן מספיק. עבודה, לימודים, משפחה, חברים וכל שאר ההתחייבויות שהחיים מנפקים לנו, יוצרים עבורנו אורח חיים עסוק העלול לגרום לעייפות מתמדת.

אם אתם תמיד שואלים את עצמכם, "למה אני כל כך עייף?", תנו לעצמכם 2 עד 3 שבועות כדי לבצע כמה שינויים באורח החיים: לקצץ את לוח הזמנים החברתי שלכם, להוריד את עומס העבודה במשרד ולנסות לישון יותר.

"אם אתם עדיין מרגישים את הסימפטומים של עייפות לאחר השינויים האלה, אז אתם צריכים עזרה מקצועית", אומרת ד"ר סנדרה אדמסון פרייהופר, רופאה פנימית באטלנטה. עודף תשישות יכול להיות סימן למצב רפואי רציני יותר, שניתן לטפל בו.

הנה 7 דברים שיכולים להסביר את המצב:

1. שינה על מזרון או כרית ישנים

קרן השינה הלאומית ממליצה להחליף מזרן כל 9 עד 10 שנים, ואילו כריות פעם בשנה.

2. חדר שינה חם מדי

חדר שינה חם יכול להקשות על הירדמות (ולגרום לכם להישאר ערים). 18.3 מעלות צלזיוס זוהי הטמפרטורה האידאלית.

3. בילוי יותר מדי זמן בטלפון החכם 

"חשיפת עיניים לאור במהלך הערב עוצרת את הגוף מלייצר מלטונין, הורמון השינה", אמר ד"ר ריצ'רד ל. הנסלר, דוקטורנט מאוניברסיטת ג'ון קרול. עבור שינה אופטימלית, הפכו את חדר השינה שלכם לאזור ללא טלפון.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

4. אנמיה

העייפות הנגרמת על ידי אנמיה היא תוצאה של מחסור בתאי דם אדומים, אשר מביאים חמצן מהריאות שלכם לרקמות ולתאים. אתם עלולים להרגיש חלשים וקצרי נשימה. אנמיה עלולה להיגרם על ידי חוסר בברזל או ויטמינים, אובדן דם, דימום פנימי או מחלה כרונית כגון דלקת מפרקים שגרונית, סרטן או אי ספיקת כליות.

5. בלוטת התריס

כאשר הורמוני בלוטת התריס שלכם אינם עובדים כראוי, גם פעילויות היומיום יתישו אתכם. בלוטת התריס היא בגודל של הקשר על עניבתו של גבר, נמצאת בחלק הקדמי של הצוואר ומייצרת הורמונים השולטים בחילוף החומרים שלכם. חילוף חומרים לא תקין עלול להתיש אתכם.

6. דכאון

דכאון זו מחלה גדולה המשפיעה על הדרך בה אנו ישנים, אוכלים, מרגישים לגבי עצמנו ולגבי אחרים. ללא טיפול, הסימפטומים של דיכאון עשויים להימשך שבועות, חודשים, או אפילו שנים.

7. מחסור בויטמין B12 

קבלת מספיק ויטמין B12 היא חיונית לבריאות המוח, המערכת החיסונית וחילוף החומרים. עם זאת, ככל שאנו מתבגרים, היכולת שלנו לספוג B12 יורדת. "עייפות היא אחד הסימנים הראשונים למחסור ב-B12", אומרת ד"ר ליסה קימפרמן, דוברת האקדמיה לתזונה ודיאנטיקה. סוכרת מסוימת ותרופות לצרבת והפרעות עיכול כמו קרוהן, מעכבות את היכולת של הגוף לספוג B12.