שיא לבריונות ברשת: "לא יודעת מה 12 אלף נשים מצאו בך"

השבוע מאות השביתו את פעילותן באינסטגרם למשך יממה שלמה כמחאה נגד הבריונות ברשת שהובילה אורית שוהם-ראב"ד. "היום זה אני, מחר זו ילדה בת 12 שלא תדע להתמודד עם המילים הקשות" (אקטואליה)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
אורית שוהם ראב"ד ואנאל חג'ג' (צילום: מתוך האינסטגרם של @anaelhm@ orit_shoam_raived)

"אני פונה אליך כי לפעמים צריך לשים את האמת בפרצוף. את לא מעניינת, את משעממת, את שמנה ולא באמת עוברת מסך, את מתאפרת חמוד ולא יותר והכי עצוב שאת נדבקת לנשים כמו אורית שוהם כדי להצליח על חשבון הגב שלה. הרבה זמן שמרתי בפנים ודי! לא כל אחת מתאימה לאינסטגרם. לא יודעת מה 12 אלף נשים מוצאות בך".

את ההודעה הקשה הזו קיבלה אנאל חג'ג', מנהלת קבוצת האופנה "צניעות בסטייל", לתיבת ההודעות האישית שלה באינסטגרם ובמקום להחליק ולעבור הלאה, היא החליטה למנף את הרגע למען אותם משתמשי רשתות חברתיות אחרים שהודעה כזו יכולה להרוס אותם.

"בקלות יכלה להיות במקומי נערה מתבגרת או אפילו אישה מדוכאת. אי אפשר לשער בכלל לאן דברים היו יכולים להגיע. כבר אירעו מקרי התאבדות כתוצאה מאלימות ובריונות ברשת" אמרה אנאל בסטורי מיוחד שהקדישה לנושא.

טראומה לכל החיים

בריונות ברשת היא לא דבר חדש. הרשתות החברתיות השתלטו על חיינו - לטוב ולמוטב, מה שפתח דלת רחבה לחשבונות פיקטיביים להעביר ביקורת אנונימית על מי שרק ירצו. ביקורת אמרנו? סליחה. טעות. מדובר בחיצי רעל וארס נוטפי רוע שיורדים לפסים אישיים מכל סוג - דעה חברתית, השתייכות קהילתית, מראה חיצוני, עדתיות ומה לא.

בהגדרה, 'בריונות ברשת' היא תופעה חדשה יחסית בה נעשה שימוש באינטרנט או בטלפון הנייד על מנת להשמיץ, להטריד, להביך, להפחיד, או לתקוף אדם יחיד או קבוצה, ובמקרים רבים היא יכולה להוות עבירה פלילית.

בשל העובדה שהפוגע, הבריון, נהנה מאנונימיות מוחלטת לעומת הקורבן שהפגיעה רודפת אותו לכל מקום, גם בביתו, ואין לו מפלט - ההשלכות עלולות להיות הרות גורל. ככל שהנפגע חלש יותר (מנטלית או שמדובר בנער/ה צעיר/ה), ההשפעות הפסיכולוגיות עשויות להיות קשות יותר, כמו דיכאון נפשי או טראומה שתמשיך איתו לכל החיים. במקרי קצה, בריונות קשה אף גרמה להתאבדויות של ילדים ואנשים חלשים נפשית שלא הצליחו להתמודד עם הפגיעה.

בעקבות דבריה של אנאל, פרסמה אורית שוהם-ראב"ד את הפוסט הבא בו היא מתארת עד כמה הודעות שליליות כאלה יכולות לחרב יום שלם:

"את קמה בבוקר, מצחצחת שיניים, שותה קפה, שוטפת כלים, יושבת, קוראת להנאתך הודעות שקיבלת באינסטגרם, ואז זה מגיע - הודעה שמורידה לך את הלב, לרוב מפרופיל פיקטיבי. את לא יודעת למה, אבל זה עושה לך רע, את ממשיכה בשגרת היום שלך, כלום לא יעצור אותך, אבל את לא עצמך, המחשבות שלך נודדות, הילדים שואלים אמא הכל בסדר? בעלך מרים גבה ושותק, בטח עוד פעם היא קיבלה הודעה קשה באינסטגרם, כך הוא חושב לעצמו. אני בסדר, קצת אין לי מצב רוח - את עונה. ההודעות האלו לא חדשות לך, התרגלת, אבל תמיד יש את האחת שפוצעת אותך, לא נותנת לך מנוח. הזמן לא עושה את שלו משום מה וזה מתסכל אותך. זה כל כך פוגע".

בסוף הפוסט קראה אורית לעוקביה להשבית את פעילותן באינסטגרם למשך יממה שלמה ומאות לקחו חלק במחאה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית