5 מקרים שבהם מותר לסרב למישהו שמבקש טובה

ג'ודי מהעבודה מבקשת שתכינו לה כוס קפה אך אתם עמוסים במיילים. לסרב לבקשת טובה זה קשה ולא נעים, אך לפעמים אתם באמת לא מסוגלים להיענות לה. הנה 5 מקרים שבהם מותר להגיד "לא" (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

להגיד לא זה קשה. אפילו אשת העסקים ידועת השם, אופרה ווינפרי, הודתה שהיא נאבקת עם "המחלה לרצות" בספרה "מה שאני יודעת לבטח". אבל עם העבודה, הלימודים, הררי הכביסה, החוגים והזוגיות, אנחנו לחוצים בזמן ונואשים לסמן כמה שיותר "וי" ברשימת המטלות, שלא לדבר על לעזור למישהו אחר.

אז, בפעם הבאה שג'ודי מהעבודה מבקשת טובה ומיד מציפה אתכם בחרדה, שקלו להגן על הזמן שלכם ולומר "לא" בכל אחד מחמשת המצבים האלה. אנחנו מבטיחים, זה לא יהפוך אתכם לחברים רעים.

אם זה מחייב אתכם לשנות את התוכניות שלכם

תכננתם את היום שלכם בצורה מסוימת, מסיבה כלשהי, ואתם חייבים למלא את המשימות המעיקות, בשביל עצמכם. אז אם אתם בדרך לריצה והשכן שלכם מבקש ממכם לקפוץ ולעזור לו לתלות תמונה על הקיר, אמרו, "סליחה, משה. אני בדרך לאימון. למה שלא תשלח לי הודעת טקסט ונקבע למועד מאוחר יותר?" הבעיה נפתרה.

אם מקציבים לכם פחות מ-24 שעות

אתם אוהבים את החבר הכי טוב שלכם מהתיכון, אבל הוא כל הזמן מבקש ממכם לעזור בעריכת שולחן עשר דקות לפני שהאורחים החשובים שלו מגיעים. במקום זאת, תנו לו לדעת שאתם בעצם באמצע משהו עכשיו, אבל תהיו שמחים לסייע לו בפעם הבאה, בהתראה מראש. סיוע וכוס קפה, כתוספת? הוא לא יוכל להגיד לזה לא.

אם זה גורם לכם להרגיש לא בנוח

ידידה של חברה מנסה לשבץ את הילדה שלה בחוג הבלט היוקרתי שהבת שלכם משתתפת בו ומבקשת ממכם מכתב המלצה. אתם לא רוצים להיות גסים, אבל אתם לא מכירים את הילדה הזו, ובוודאי לא יכולים לערוב לה. זה לגמרי מקובל להגיד לאמא המסורה שאתם לא מרגישים בנוח לדבר בשם חנה ביתה כי אין לכם המון ידע אם היא תהיה בכושר טוב. זרקו לה "תודה חמה על שחשבת עליי" ואתם משוחררים.

אם אתה מרגישים "מוצפים רגשית"

יש ימים מסוימים שכל מה שאתם יכולים לעשות בהם זה להתחפר במיטה ולהתבטל. אז אם אתם בקושי מחזיקים מעמד עם החובות שלכם, זה לא הזמן הנכון להוסיף משהו אחר לצלחת שלכם. כל חבר טוב יכבד את הכנות שלכם.

אם זה מוביל לטינה

אתם רק פוגעים בעצמכם, אם אתה מסכימים לעשות טובה, כל הזמן מגלגלים את העיניים וממלמלים מתחת לשפמכם. כאשר אתם מבחינים בתחושה של חרדה או טינה לבקשת ידידכם, פשוט אמרו "לא" או שתציעו פתרון טוב יותר. לחבר שתמיד מבקש ממכם לשמור על ילדיו כדי שיוכל לנסוע בעולם: אתם לא יכולים להשגיח על חני ויעקב הפעם, אבל חבר אחר אולי כן יוכל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר