ביקורת: ניוקומב מצליח לרקוד בכל החתונות

הזמר והיוצר יוסף ניוקומב הוציא את אלבום הבכורה שלו. מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, האזין לאלבום וחזר עם ביקורת מוזיקלית מפורטת ומנומקת (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

למצוא את המתכון הנכון, זה שיביא את המאזינים לזכור את השירים ולזמזם אותם גם לאחר מכן זה לא דבר פשוט. הזמר והיוצר החדש מארה"ב יוסף ניוקומב עושה את ובצורה מוצלחת באלבום הבכורה שלו "להיות יהודי".

ניוקומב מצליח לרכב מצד אחד על המוזיקה החסידית באווירה, למרות שהוא שר גם בהברה עברית ובאנגלית ומשלב סגנונות מוזיקליים ועיבודים מגוונים שכבר נשמעים פחות חסידיים קלאסיים של המעבד המצליח דני גרוס שמראה באלבום גוון נוסף שלו.

ניוקומב הפציע לפני כחצי שנה עם שירו "בני המלך", שנפתח בסגנון קרליבך קלאסי בליווי הגיטרה הקלאסית. השיר מזכיר להפליא את קרליבך גם במסר של השיר שמדבר על כך שכל היהודים באשר הם, הם "בני המלך".

מסר דומה מופיע גם בשיר הנושא שפותח את האלבום "להיות יהודי", בו מציג ניוקומב בדרך מעניינת את ההשפעות שלו, כמי שרוצה לקחת דברים טובים מכולם, מברסלב את השמחה, מהליטאים את אהבת התורה, מהציונים את אהבת ארץ ישראל ומחב"ד את הציפיה למשיח.

ניוקומב כתב והלחין את כל שירי האלבום, מלבד השיר שחותם את האלבום "תודה לך השם". אני מרשה לעצמי להסיק מעטיפת האלבום בה מודה ניוקומב לאביו ואמו, כשהוא קורא לה "אימא", כי לפחות אמו ישראלית במקור, מה שמסביר את המבטא העברי הסביר בהחלט שלו.

אחד הלהיטים המסתמנים כבר כעת הוא "בורא" שיר הברכות של ניוקומב בו הוא עובר מברכה לברכה בלחן קליט ויפיפה שזכה גם לקליפ נחמד. השיר זכה כבר עם יציאתו כסינגל להשמעות רבות בכלי התקשורת החרדים.

ניוקומב משמש ביום יום כרב בישיבת עטרת שמעון וחלק מהשירים נכתבו במהלך עבודתו עם הבחורים. בחוברת האלבום הוא מספר כל שיר היכן נכתב ומה הייתה ההשראה שלו, דבר שנותן צבע נוסף לאלבום, שגם עוצב בצורה צבעונית במיוחד.

ניוקומב מלחין בצורה מאד נעימה ומלודית והשירים קליטים מאד וכבר לאחר האזנות מועטות תוכלו להצטרף לניוקומב בשירה. שירתו של ניוקומב נעימה ולא מתיימרת, כשעיקר העניין הם השירים עצמם אותם כתב והלחין.

לסיכום, "להיות יהודי" הוא אחד האלבומים המוצלחים של המוזיקה החסידית בתקופה האחרונה. ניוקומב מצליח להלך בצורה טובה בתפר שבין המוזיקה החסידית לבין המוזיקה היהודית שבשנים האחרונות מובילה בכל פרמטר. ניוקומב הוא אמן יוצר, מה שהופך את יצירתו לאמיתית ונוגעת יותר מאמן מבצע ומעניק לאלבום תחושה רגשית ומחוברת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר