חדשות מרעישות: הנקה לא עושה ילדים יותר חכמים

הנקה יכולה להיות קשה ולגרום לכן להרגיש מנודות חברתית, אם אתן מוותרות עליה. אך מחקר אירי דוחה את הטענות כי הנקה עושה את הילדים שלכן אינטליגנטים יותר מעמיתיהם שהוזנו מבקבוק (חדשות מחקרים)

(צילום: שאטרסטוק)

אמהות חדשות יודעות: הנקה יכולה להיות קשה ולגרום לכן להרגיש כמו מנודות חברתית, אם בסופו של דבר, אתן בוחרות לוותר עליה. אבל מחקר שפורסם בכתב העת האקדמי "Pediatrics" רק דוחה את הטענות כי הנקה עושה את הילדים שלכן ליותר אינטליגנטים מאשר עמיתיהם שהוזנו מבקבוק.

כן, לדברי חוקרים מאוניברסיטה בדבלין, בירת אירלנד, פעוטות אשר ינקו קיבלו ציון גבוה יותר בבדיקות קוגניטיביות והיו להם פחות בעיות התנהגותיות. אבל חיבור זה להנקה עשוי להיות לא מדויק. למעשה, החוקרים מניחים כי מגוון גורמים עשוי לתרום לשיפור חוכמה והתנהגות. (למשל, החינוך של האם, המעמד החברתי של המשפחה או חוויות בבית הספר).

המחקר אינו מבטל את היתרונות העיקריים האחרים של הנקה (כמו העובדה שהיא מסייעת להגן על תינוקות מפני מחלות נשימה, דלקות אוזניים, אסטמה ועוד). אבל הוא מחזק את הרעיון כי, כאשר מדובר בהתפתחות הילד, יש הרבה שחקנים במגרש.

שורה תחתונה: יש צורך במחקרים נוספים. אבל, עם מתן דגש על למידה ואינטליגנציה בקרב המשפחה, הילד שלכן יהיה כנראה יותר חכם, לא משנה כמה קלוריות הוא צורך בשנה הראשונה של החיים שלו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית