מחקר: תינוקות יכולים לראות פנים עוד בטרם נולדו

מחקרים מדגישים כי ישנה חשיבות רבה לדיבור ושירה לעוברים, עוד בטרם הולדתם ומציינים כי הם מזהים את קולה של אימם, עד כמה שזה נשמע מגוחך. אבל מכאן ועד לראות פנים? זה נשמע הזוי (הריון ולידה)

(צילום: שאטרסטוק)

כולנו שמענו לפחות פעם אחת במהלך תשעת החודשים בהם המתנו בקוצר רוח לפרי בטננו שיגיח לאוויר העולם, כי מחקרים מדגישים את החשיבות הרבה שיש לדיבור ושירה לתינוקות, עוד בטרם הולדתם, וכי עוברים מזהים את קולה של אימם, עד כמה שזה נשמע מגוחך. אבל מכאן ועד לראות פנים של ממש? זה נשמע הזוי.

מחקר חדש של "Current Biology", כתב עת ביו רפואי, טוען כי תינוקות יכולים לזהות גירויים חזותיים, (כמו גם קולות ורגשות), מתוך הבטן של אמא שלהם.

חוקרים בחנו כמעט 40 עוברים של נשים בשליש השלישי להריונן באמצעות טכנולוגיית אולטרה סאונד מתקדמת. הם מצאו כי הקרנת אורות אדומים בצורת פנים (משולש הפוך עם שני אורות לעיניים ואחד לפה) על הרחם גרם לתינוקות להפנות את ראשיהם לכיוון הגירויים פי ארבעה יותר מאשר אלה שהופנו אליהם אורות שאינם בצורת פנים.

יתר על כן, ממצאים אלה מחזקים מחקרים קודמים שנערכו בתחום, לגבי האופן שבו תינוקות חדשים נוטים להימשך אל פנים של בני אדם לעומת אובייקטים אחרים.

אז מה זה אומר? לא, הבן העתידי שלכן כנראה לא יכול לדעת אם אחותו הקטנה לובשת כרגע שמלה ורודה או אדומה, או אם הבעל שלכן בדיוק הסתפר בשבוע האחרון (או בכלל, אם אלה הם שני אנשים שונים לחלוטין), אבל זהו צעד חשוב שמסייע לברר באיזה שלב התפתחותי התינוקות יכולים לזהות פנים אנושיות ולהבין מהי נקודת הזמן שבה מתחיל הקשר עם ההורים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית