"זו חובה"

כך מאיר פרוש מנסה לשכנע את הקנאים החסידיים 

ב'אגודת ישראל' מתמודדים עם חסידויות רבות שהפכו לקנאיות ומסרבות להצביע בבחירות. צפו בסגן שר החינוך, מאיר פרוש, מנסה לשכנע את הקנאים כי יש חובה להצביע (חסידים בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה ראשית: יונתן זינדל - פלאש 90)

במסגרת חוג בית, 'שולחן אגודאי', עם אברכים תושבי העיר בית שמש, השיב סגן שר החינוך מאיר פרוש, לשאלת האברכים בנוגע לדעה של גדולי ישראל שצידדו שלא להצביע כלל בבחירות.

האברכים טענו כי "הקנאים" מחלקים חומרי הסברה לילדים ומבוגרים נגד ההצבעה בבחירות, ומנגד, למטה ההסברה של 'יהדות התורה' אין מענה מספק מול ההסברה המאסיבית הזו.

מתברר כי ב'אגודת ישראל' מתמודדים עם חסידויות רבות שהפכו לקנאיות עם השנים בשל גזירות הגיוס והחינוך וחסידיהם מסרבים להצביע בבחירות.

"כשהקמנו את מטה ההסברה של 'אגודת ישראל', הזמנתי בשתי פגישות נפרדות, שני אנשים שעוסקים בזה", סיפר סגן השר, "הבאתי להם תיק מלא עם חומרים שיצאו מהקנאים לפני ארבע שנים. אלו הקנאים שאומרים לא להצביע, מוציאים חוברות לילדים, לזקנים, לאברכים, חומרים עם סוגים שונים, והראיתי לאותו אדם ממטה ההסברה, תראה עם איזה חומרים צריכים להתמודד, אני את האנשים שעוסקים בזה חברתי עם מטה ההסברה, מה בדיוק קורה עם זה אני לא יודע".

פרוש המשיך ואמר כי "לעצם הדבר, האם מותר לנו ללכת לכזה מקום שיש שם חוקים נגד התורה, כבר פסקו לנו, הרב מטשעבין יכול להתמודד עם כל מי שאומר שאסור, והחזון איש יכול להתמודד עם כל מי שאומר שאסור, גם אלו שאומרים שהרב מבריסק אמר כך או אמר כך, ברור שהרב מבריסק לא אמר שאסור, הוא יכל להיכנס לשאלה האם הנציגים ראויים, האם מה שיעשו יהיה על הכתפיים שלי - הוא לא אמר שזה אסור. צריך לכתוב את הדברים האלה, אבל אל תגידו לי שאין לכם מה לומר לשכנים".

"זו לא שאלה אם מותר להצביע, זו חובה להצביע, כך קבעו רוב גדולי ישראל", הוסיף פרוש, "בוודאי ובוודאי שחסיד סאטמר או חבר העדה החרדית צריך להישמע לאדמו"ר מסאטמאר ולרבני העדה החרדית, אבל חסידים שלא קשורים באופן ישיר לסאטמר, לומר שזה בחירות טמאות? כשהרבי מבעלזא אמר שזה חובה קדושה להצביע, זה חורג ועובר את גבול הטעם הטוב".

פרוש פנה לאחד המשתתפים ואמר: "תאמר לשכן שלך, שכשהוא נמנע זה לא חומרא זה קולא - הוא מיקל על עצמו, הרבנים אמרו שחובה לעשות כך והוא מיקל על עצמו".

בהמשך עקץ פרוש את אנשי 'העדה החרדית' שנפגשו עם שר החקלאות אורי אריאל ואמר כי "כשיש להם בעיה עם שמיטה ועם ערלה הם פונים ויודעים למי, הם לא צריכים לפנות ישירות אלינו - הם פונים ישירות לשר החקלאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר