מרכז הקניות הגדול בעולם שמאפשר שת"פ לכל אחד - בוא ותרויח

בשנת תשנ"ד נוסד מרכז הקניות הגדול בעולם, קניון בו מבקרים מאות מיליוני אנשים מכל רחבי העולם, מאחורי המוצרים שנרכשים שם מכל העולם, לא עומדות ענקיות מסחר גדולות אלא אנשים פשוטים, שכל מה שהם צריכים זה מחשב (טכנולוגיה, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ישנם מעל ל 100 מיליון אנשים שמשלמים דמי חבר שנתיים רק בכדי לקבל תנאי שירות טובים במיוחד בקניון הזה, בנוסף להנחות והטבות שונות ומגוונות. מאחורי המוצרים שנרכשים שם מכל העולם, לא עומדות ענקיות מסחר גדולות, רשתות מפורסמות או בתי כולבו, אלא סוחרים, אנשים פשוטים, שכל מה שהם צריכים זה מחשב.

אמזון הוא הקניון הווירטואלי הגדול בעולם שכל אחד יכול להיות בו מוכר, אני, אתה, הוא ומוישל'ה קנגרו, כביכול במספר הקלקות פשוטות על המקלדת ניתן להפוך לבעל עסק באמזון, אך בפועל - הדבר מצריך הכנה מקדימה ועבודה לפי תוכנית ברורה ומוגדרת מראש, הבנויה על פי שלבי התקדמות.
חלק מהמוכרים התחילו עם יכולות טכניות גבוהות, אך מרביתם לא, רבים מהסוחרים שהצליחו להתמיד ולעבוד על פי תוכנית שלבים ברורה, כבר חיים באיכות חיים גבוהה הרבה יותר, מאז שעשו את הצעד הראשוני ועברו להרוויח כסף באתר המסחר העולמי אמזון. חלקם החליטו להפוך עצמאיים, חלקם אף החליטו להישאר שכירים או לעבור וללמוד חצי יום בכולל וליהנות משני העולמות, ובכל מקרה הם חיים אחרת, חיים של הגשמה רבה יותר.

צביקה גרוסנס מבעלי סוכנות ברנדי, המתמחה בייעוץ לבעלי עסקים בקניון אמזון מציין בפנינו כי ישנם ארבע שיטות עיקריות בהן אפשר להרוויח כסף משימוש בפלטפורמת המכירות של אמזון;

השיטה הראשונה, זו השיטה היהודית העתיקה, לקנות בזול ולמכור ביוקר – הידועה בעולם בשם קמעונאות ארביטראז', זהו ניצול פער מחירים של מוצר מסוים, כאשר בשוק אחד המוצר נמכר במחיר זול עקב חיסול מלאי בחנות, הסוחר רוכש את מלאי המוצרים ומוכר אותם בשוק אחר – אמזון במחיר גבוה יותר ותמורת רווח משמעותי.

השיטה השנייה, בה אנשים נהנים ממוצרי הקניון היא שיטת שיווק השותפים, בדרך זו ניתן לשווק כל מוצר שאמזון מוכרת על ידי הקמת קישורים בכל מיני פלטפורמות, אינסטגרם לדוגמא, למוצר אותו משווקים. כאשר אדם מגיע לחלון המכירה בקניון הגדול, דרך הקישור שהוקם ולאחר מכן רוכש את המוצר המשווק - הידיד מקבל בתמורה כמה אחוזים בודדים.

קיימת שיטה שלישית למכירות בקניון הגדול, שנקראת דרופ שיפינג, זוהי מכירת מוצרים מספק שאינה מצריכה התעסקות ישירה עם המוצר. בשיטה זו מוצאים ספק שמוכר את המוצר אותו המוכר מעוניין למכור. לאחר מכן יוצרים בקניון של אמזון חלון ראווה בצורת עמוד מכירה של אותו המוצר וכאשר גולש רוכש אותו, שולחים את ההזמנה לספק, שזה שולח את המוצר ישירות ללקוח.

שיטה נוספת, שסוחרים יעילים משתמשים בה זוהי שיטת המותג הפרטי, בשיטה זו מפתחים מוצרים תחת המותג והשם של המוכר עצמו. השיטה כוללת מספר שלבים, ביניהם מציאת מוצר מתאים למכירה באמזון, בחירת יצרן מתאים לייצור המותג, מיתוג המוצר, ייצורו ושליחתו למחסני אמזון.

צביקה מציין כי בשיטת המותג הפרטי טמון פוטנציאל אדיר, ראשית משום שבעל המותג קובע את מחיר השוק וכך גם לגבי הרווחים מהמותג, מה גם שאין לו מתחרים על המותג, אלא מתחרים על הנישה הצרכנית הספציפית, ובבידול המותג שלו על פני המתחרים ניתן ליצור יתרון יחסי משמעותי. בנוסף לכך יש לציין כי ישנם מספר רב של סוחרים שיצרו לעצמם מותג פרטי שהתחיל את דרכו בדוכן מכירות וירטואלי בקניון אמזון והפך למותג חזק שנמכר ברשתות שיווק מקומיות.

יצירת חלון ראווה למוצר או למותג פרטי בקניון אמזון ניתן להקים בכמה קליקים, ואם יש לסוחר מזל הוא גם ימכור, אבל אם מדובר בסוחר ממולח שמכין את הכלי בכדי שהמזל יזרום לתוכו זה כבר עניין אחר, עניין שמצריך חשיבה של יועץ מומחה, אז שאלנו את צביקה מה הם הטיפים שלו למקסום של רווחים ברשת;

ראשית, יש לבצע אופטימיזציה מראש, מחקר שוק מקדים שיעזור לזהות את קהל היעד ולמצוא את מילות המפתח האופטימיות עבור המותג. במקביל יש לערוך ניתוח מתחרים בכדי להבין את נקודות החולשה והחזקה של המותג ביחס למותגים מקבילים בשוק.

בשלב הבא, לאחר שהפנמנו את יכולות המותג והבנו את הבשורה שהמותג שלו הביא לשוק – כלומר את החידוש שלו, עלינו ליצור את הליסטינג המושלם ולמקם אותו בקטגוריה הנכונה. לשם כך יש למלא את כל השדות בדף תיאור המוצר ולא להשאיר אף ריבוע ריק, להטמיע את מילות המפתח על מנת למקסם את תוצאות החיפוש העתידיות, להעלות תמונות איכותיות, וכמובן, יש להסביר לקונה למה לקנות את המוצר הספציפי הזה ומהם יתרונותיו על פני מוצרים דומים. חשוב שהליסטינג יעורר סקרנות, יתפוס את תשומת לב הקונים ויגרום לבידול באמזון, אלמנט שישפיע על מחזורי הקניות.

לאחר שהכלי במצבו האופטימלי, ומוכן לקבלת השפע עלינו להזרים כמה שיותר קונים פוטנציאלים לחנות, חלקם יגיעו הודות להטמעת מילות החיפוש בדף המוצר, חלקם יגיעו הודות לתמונות מעניינות ומזמינות, ואת חלקם הגדול נביא הודות לבניית קמפיין פרסומי מתאים. כאשר הלקוחות נכנסים לחנות, יש לשים לב לאחוזי ההמרה, בין כמות האנשים שנכנסו לחנות לבין אלו שקנו בפועל, במידה ואחוזי ההמרה נמוכים יש לאתר את הגורמים המגבילים ולשפרם במהירות ויעילות. במקרים כאלו תמיד טוב לקבל חוות דעת נוספת של מומחה בתחום.

חשוב לזכור, אמזון היא זירת מסחר חכמה ומורכבת, וכאחת כזו חשוב להכיר את יתרונותיה וחסרונותיה ובעיקר לעבוד לפי הכללים שהנהלת הקניון מתווה, אמזון אינה אוהבת סוחרים לא ממושמעים שמחפשים קיצורי דרך ופועלים דרך שטיקים וטריקים, לרוב במקרים אלו מופעלים נגד הסוחרים סנקציות שמובילות להאטת מכירות ובמקרי קיצון אף לסגירת החשבון, לכן חשוב לשים לב לפרטים הקטנים ולעבוד בקניון הגדול בעולם על פי הכללים שההנהלה מתווה.

רוצים לעשות את זה נכון? פנו לסוכנות ברנדי>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר