אאא

על פי "אגודת החרדה והדיכאון של אמריקה (ADAA)", הפרעת חרדה חברתית משפיעה על 15 מיליון מבוגרים, או 6.8% מאוכלוסיית ארה"ב. הארגון מגדיר את הפרעת החרדה החברתית כ"חרדה אינטנסיבית או חשש להישפט, הערכה שלילית או תחושת דחייה בסיטואציה חברתית".

למרות שזה מפתה להימנע מסיטואציות חברתיות לחלוטין, זה לא לגמרי ריאלי. אם אתם נמצאים שם בחוץ ומרגישים חרדה שמזדחלת לה פנימה, נסו כל אחד מחמשת הטריקים האלה כדי להירגע במהירות:

לנשום

לפעמים, הטריק הכי ישן בספר, "פשוט לנשום", נראה פשטני באופן מצחיק (אנחנו נושמים כל הזמן, נכון?), אבל סוגים מסוימים של נשימה יכולים לעבוד פלאים בהרגעת רגשות חרדה. קחו את "נשימת המטריה", למשל. תארו לעצמכם שכל הגוף הוא מטריה מכווצת, הרגליים שלכם הם הידית והראש הוא קצה המטריה. כאשר אתם שואפים אוויר פנימה, אפשרו לו להתפשט לצדדים, כביכול אתם פותחים את המטריה. כשאתם נושפים אוויר החוצה, כווצו את ה"מטריה", שוב.

תהליך זה יאט את הנשימות שלכם ויעזור לריאות להגיע למלוא יכולתן. בין אם אתם נמצאים באירוע מטעם העבודה או במסיבת יום הולדת, פרגנו לעצמכם "הפסקת שירותים" והרגיעו את הנשימות שלכם. לאחר מכן, תרגישו הרבה יותר טוב להצטרף לקבוצה.

חפשו את האנשים המוחצנים

באופן טבעי, יותר נוח לשהות בחברת אנשים כמוכם, אבל מוטב יותר להיצמד לטיפוסים מוחצנים אשר אוהבים להיות באור הזרקורים ולהיות מוקד השיחה. אז שבו לצידם בחיבוק ידיים, הירגעו וצחקו למשמע סיפורי האימה של דינה על בעלה מחתל את התינוק שלהם.

שאלו שאלות

כאשר אתם מתחברים לאנשים, התמקדות של כל הנוכחים בחדר בכם, יכולה להחמיר תחושות של חרדה. במקום זאת, העבירו את אלומות האור לאחרים על ידי זריקה לחלל של מספר שאלות פתוחות. לפני שאתם הולכים לכל סוג של התכנסות, חשבו על כמה כאלו שיסיטו את תשומת הלב ממכם, במידה ותתחילו להרגיש לא בנוח. רק היערכו עם תשובות משלכם לשאלות שאתם שואלים.

תכננו את היציאה שלכם

כמובן, אם אתם חווים הנאה בבילוי, כדאי שתישארו, אבל מוטב שתציבו לעצמכם גבול של, נאמר, שעתיים, שיכול לעזור לכם להירגע (זה מעין האור בקצה המנהרה). לחלופין, אתם יכולים להחליט לאתגר את עצמכם על ידי הגדרת מטרה של שיח עם ארבעה אנשים חדשים, לפני שאתם נעלמים מהשטח.

קחו הפסקות

בסדר, אז זה לא בהכרח עובד במצבים מסוימים, כמו מפגשים של אחד על אחד. אבל אם אתם עם חבורה של אנשים, זה בסדר גמור להתגנב לחדר צדדי במשך כמה דקות כדי להתארגן ולאסוף את המחשבות שלכם. שימו לב לא לקחת ברייק ארוך מדי שיגרום לסביבה לתהות לאן נעלמתם.