רופאת עור: איך להיפטר מ"שחורים" לצמיתות

"ראשים שחורים" זו אחת הצורות הנפוצות ביותר של אקנה ובעוד שניסינו מוצרים שונים כדי לגרש אותה מהפנים, איכשהו הם ממשיכים לחזור. דרמטולוגית מייעצת איך להיפטר מהם אחת ולתמיד (יופי)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אוף, שחורים. זו אחת הצורות הנפוצות ביותר של אקנה וגם המציקה ביותר (לדעתנו). ובעוד שניסינו מוצרים שונים ומשונים כדי לגרש את אותם כתמים שחורים (שבמיוחד אוהבים להופיע על האף שלנו, במרכז הפנים), איכשהו הם פשוט ממשיכים לחזור. זו הסיבה שכה שמחנו לשמוע מה יש לרופאת העור המוסמכת, ד"ר אנה גואנצ'י, לומר על התופעה ואילו עצות יש בחכתה שיסייעו לנו להיפטר מהמטרד.

דעו עם מה אתן מתעסקות

"ראשים שחורים הם נקבוביות סתומות או זקיקי שיער חסומים. זקיק מכיל שערה ובלוטת חלב, המייצרת סבום על מנת לסייע לשמור על העור רך. תאי עור מתים וסבום מצטברים ויוצרים 'פקק' אשר משחיר בבואו במגע עם האוויר שמחמצן אותו", אומרת ד"ר גואנצ'י. ראשים לבנים הם גם נקבוביות סתומות או זקיקי שיער, אבל אלה חסומים ולא חשופים לאוויר, מה שמסביר את צבעם ואת מראם.

היו עקביות

ד"ר גואנצ'י אומרת כי בעוד זה לגמרי אפשרי לטהר את העור ולהיפטר מראשים שחורים ולבנים, היו מודעות לכך כי המפגע עלול לשוב לפניכן אם לא תשמרו על שגרת טיפוח שתמגר אותם.

הימנעו ממוצרים שסותמים את העור

כל מי שסובלת משחורים צריכה להימנע מקרמים חזקים. במקום זאת, בחרו קרם קליל, מייעצת ד"ר גואנצ'י. "הייתי נמנעת מכמה שמני פנים אם הם הוכיחו שהם לא קומדוגניים (כלומר, ללא סתימת נקבוביות)", היא מוסיפה. כאשר מדובר באיפור, הימנעו מבחירה באפשרויות שאינן לא קומדוגניות, גם כן. קרם לחות עם צבע בהיר עשוי להיות טוב יותר מאשר מייקאפ כבד, למשל.

קבעו תור לקוסמטיקאית

היפטרות משחורים בבית יכולה להוביל לסימנים או הצטלקות. אבל לדברי ד"ר גואנצ'י, קביעת תור למומחית לטיפוח העור יכולה להיות מועילה. "זה הכי טוב שהן בקשר ישיר עם ספק למוצרים לטיפול בעור, כך שהן יכולות להמליץ ולהשתמש בתכשירים לראשים שחורים ולבנים ואקנה שיעילותם מוכחת".

נסו מסיכת פנים

פנקו את עצמכן קצת הלילה על ידי מריחת מסכת פחם ייעודית ש"תמשוך" את השחורים מהפנים. זהו צו הרופא.

או פילינג כימי

"פילינג כימי יכול לעזור להסיר את השכבות העליונות המתות של עור עמום", מסבירה ד"ר גואנצ'י. "חלק קילופים כימיים יכולים גם לעזור להסיר את השכבה העליונה של נקבוביות סתומות, כך שהשחורים יוסרו בקלות רבה יותר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית