ילדי אבישלום

קורע לב: ה'קדיש' של היתומים הקטנים • צפו

לקול יבבות בכי מקהל המשתתפים בהלוויתו של הרב אבישלום ינקוביץ' ז"ל, שנפטר אתמול בפתאומיות, נפרדו ממנו בניו הקטנים, ילדי חיידר, באמירת 'קדיש' מצמררת • תיעוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ה'קדיש' המצמרר (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לקראת ערב, אמש (שני), נטמן למנוחת עולמים הרב אבישלום ינקוביץ' ז"ל, שנפטר בגיל 36 בשל סיבוך רפואי קצר, בהותירו אחריו את רעייתו רבקה ואת תשעת ילדיהם היתומים.

בבית העלמין באשדוד, מקום מגוריו, נפרדו ממנו בניו הקטנים, ילדי חיידר, באמירת 'קדיש' שלא השאירה במקום עין יבשה, ושנשמעה מבעד לקול יבבות בכי מקהל המלווים.

כזכור, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', אבישלום נפטר אתמול בבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שחש ברע בשבועות האחרונים ועבר טיפול רפואי בבית החולים אסותא, ומאז מצבו רק הידרדר במהירות.

אבישלום ז"ל

בהלוויה הספידוהו כמה מקרוביו וידידיו הרבים, בהם בלטו דבריו של האדמו"ר מנעשכיז, שהמנוח היה מתפלל בקביעות בשבתות בבית הכנסת שלו שברובע ז' באשדוד.

הרבי היטיב לתאר את פועלו המבורך של ר' אבישלום, בין כמתנדב וותיק ב'איחוד הצלה' ובין באין ספור מעשי חסד שהוא עשה בלב רחב ועם חיוך גדול על הפנים.

הדיין הרב יחזקאל יונגרייז, דיין בקהילה המקומית, טלטל אף הוא את הציבור בהספד קורע לב, כשהוא מתייפח וזועק לסירוגין על האובדן הפתאומי של איש צעיר ושמח, האהוב ומוערך על כל מכריו הרבים.

לאחר ההספדים הכואבים, ליוו מאות בני אדם את מיטתו של אבישלום, עד לקבורתו - ואף נותרו ליד רגבי העפר במשך זמן רב, ממאנים לעכל את פטירתו של האיש היקר.

מסע הלוויה

שלמה פולק, מפיק ועורך תכניות ברדיו קול חי, ומי שהיה חברו הטוב של המנוח ז"ל, נפרד ממנו בפוסט מרגש שפרסם, כך גם גיסו דוד קליגר, נגן הקלרינט ואיש 'קול חי'.

החבר כתב בין היתר: "לא ברור כיצד אשרוד את המשך חיי בלעדיך, מאז שהלכת - כבר היית חסר לי בכל כך הרבה רגעים, כך שאני ממש לא יודע איך ניתן לומר שהחיים ממשיכים".

"אלמנה ותשעה ילדים רכים יושבים כעת בבית וממתינים שתבוא לחבק אותם. איך אפשר להגיד להם, אבא לא יחזור יותר?".

בבית האבלים

"אני מתחנן אליך, אבישלום", הוסיף פולק, ידיד נפשו של המנוח: "כעת, כשאתה כבר לא סובל יותר, ואתה יושב שם למעלה סמוך לכיסא הכבוד - תמליץ עלינו לטובה כאן למטה".

יצוין, כי אלו שמעוניינים לעזור לאלמנה הצעירה, שתגדל מהיום והלאה את תשעת היתומים לבדה, יכולים לתרום ישירות לחשבונה הפרטי, כדי לתמוך בה בתקופה קשה זו, ולו בשביל שיהיה לה לתשלומי השכירות מדי חודש ובמה להאכיל את ילדיה.

פרטי החשבון, לפעולת 'העברה', הינם: בנק מרכנתיל (17), סניף 740, מספר חשבון 81888, על שם 'ינקוביץ רבקה ואבישלום'.

היתומים, ליד קבר אביהם
שלמה פולק, ממאן לעזוב את תלולית העפר שמעל גופת חברו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר