דרכים מפתיעות לחסוך כסף

חיסכון בהוצאות מאפשר לדאוג לרווחה של המשפחה בטווח הקצר והארוך. הבעיה היא שלא תמיד מגיעים לרף החיסכון המצופה באמצעות צמצום הוצאות סטנדרטיות, אז לכן אין ברירה אלא לחשוב מחוץ לקופסא (כלכלה, שיווקי)

הוצאה שאתם גם ככה משלמים עליה כי אין לכם ברירה (צילום: pexels)

הפער בין הכנסות והוצאות משק הבית יכול לשמש לחיסכון ולרווחה כלכלית. המטרה העיקרית צריכה להיות חיסכון מקסימלי מדי חודש וניצול נכון של המשאבים הקיימים. מצד שני, ניסיון לצמצם בהוצאות גדולות כמו דיור ואוכל לא תמיד מספיק ולעיתים אין ברירה אלא למצוא דרכים מפתיעות ולא פחות אפקטיביות.

רוצה לחשוב מחוץ לקופסא? הנה כמה שיטות לחסוך כסף כבר עכשיו:

1. שימוש באפליקציות

אפליקציות למעקב אחר התקציב המשפחתי חוסכות בהוצאות כי הן מתריעות כאשר יש חריגה. במקום לסמוך רק על עצמכם, אתם יכולים להוריד אפליקציה שמתאימה לצרכי המשפחה ולהגדיר עבורה את התקציב הנדרש.

בהמשך, רק יישאר להזין כל הוצאה ולבדוק כמה נשאר. רגע לפני שתגיעו לרף העליון תוכלו לעצור את חגיגת הקניות ולהמתין לחודש הבא.

2. צבירת כסף בתדלוק

מלבד אפליקציות למעקב אחר התקציב, יש אפשרות כיום לצבור כסף תוך כדי שמתדלקים את הרכב. היתרון של צבירת כסף בתדלוק הוא שמדובר בהוצאה שאתם גם ככה משלמים עליה כי אין לכם ברירה – אבל החיסכון שנצבר יכול לשמש לדברים אחרים.

בין היתר, בתחנת דלק שיש בה חנות נוחות אפשר להשתמש בכסף לקניית אוכל, מוצרי חשמל, מוצרים לרכב ועוד.

3. קופונים

קופונים הם דרך מעולה לחסוך כסף בלי להתפשר על איכות החיים. הקופונים זמינים עבורכם בעיתונות הארצית והמקומית, באתרי אינטרנט כשרים וגם ברשתות המזון הגדולות.

כל מה שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר הקופונים ולקרוא את האותיות הקטנות כדי לדעת איך לממש אותם. במידה ואתם מתקשים, תוכלו להתייעץ עם חברים ומשפחה שכבר משתמשים בשיטה הזו.

4. רכישות במכרז

מכרזים מופעלים על ידי גופים מסחריים וציבוריים במסגרת כינוס נכסים, למטרות שיווק ויחסי ציבור או כאשר החוק מחייב זאת. היתרון הוא שמבחינתכם זה לא משנה: אם צריכים לבצע רכישה גדולה ורוצים לחסוך כסף, ניתן לברר על מכרז רלוונטי.

נכון להיום, רוב המכרזים של הוצאה לפועל למשל הם על רכבים ודירות בעוד מכרזים של חנויות הם על מוצרי חשמל ומוצרים לבית.

5. קניות יד שנייה

אי אפשר לדבר על חיסכון בהוצאות בלי להזכיר את האפשרות של קניות יד שנייה. אתם יכולים לבחור אם לקנות מוצרים יד שנייה דרך האינטרנט או ישירות מאנשים פרטיים, ואפשר גם להגיע לחנויות שמתמחות בכך.

ברוב המקרים תמצאו מוצרים מעולים במחירים שווים לכל כיס ותוכלו גם לנהל משא ומתן על העסקה. אם כבר החלטתם איזה מוצרים אתם צריכים ורק נותר לקנות אותם, שוק יד שנייה מרכז המון יתרונות תחת קורת גג אחת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר