מומלץ

10 דברים מדהימים שאפשר לעשות עם הילדים בחופש / חלק א'

להורים, קיץ = לרדוף אחרי פעוטות שובבים עם בקבוק של קרם הגנה ואפס כבוד עצמי, במשך כמה שבועות. אך לפני שתיפלו לייאוש, הנה 10 פעילויות יצירתיות שכדאי לכם ליישם עם השבט שלכם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אה, שלום קיץ, שאם יש לכם ילדים, בעצם פירושו לרדוף אחרי פעוט שובב (או כמה כאלו) עם בקבוק של קרם הגנה ואפס כבוד עצמי, במשך כמה שבועות שנדמים כמו נצח. אך לפני שתתחילו לגלגל את עיניכם בייאוש, כדאי שתשקלו ליישם את 10 הפעילויות היצירתיות, הקלות והמהנות הללו עם השבט שלכם. זכרו, יציאה מחוץ לקופסא היא שם המשחק. מוכנים? קדימה, לדרך.

1. לבנות אוהל/בית

צעדתם בבוקר למכולת השכונתית כדי לרכוש מצרכים לארוחת הבוקר (אגב, כדאי שתעשו זאת עם הצאצאים. זו צורה מעולה להעביר את הזמן ולהנחיל להם עוד כמה ערכים, על הדרך) ובוודאי התקשיתם לפספס את הקרטונים הפזורים בכניסה לחנות. אספו אותם, קחו לבית ותנו לילדים לבנות מבצר/בית/אוהל בעזרת דבק או שמיכות שתפזרו סביב. רק אל תפגעו כשלא תורשו להיכנס פנימה.

2. לבשל ארוחת ערב ביחד

כן, זו נשמעת כמו האופציה הבנלית ביותר, אבל היא עובדת. אין על כך עוררין. מפסטה ברוטב עגבניות, גלגול קציצות עוף ועד לחיתוך סלט (לבוגרים יותר). הם ילמדו שעליהם לעבוד כדי להשיג תוצאות ואתם תרוויחו שעתיים מבלי לשמוע את המשפט, "אמא, משעמם לי".

3. ליצור 'צמידי חברות' מחוטי רקמה

הנשים שבינינו בוודאי זוכרות את המגמה של יצירת צמידים שכאלו, שפשטה כאש בשדה קוצים, בימי התיכון העליזים. ובכן, ביוטיוב וברשת בכלל, ישנם המוני מדריכים שיסייעו לכם לשחזר את החוויה. היא משפרת יצירתיות ומוטוריקה עדינה. מה רע?

4. להכין ארטיקים ביתיים

ארטיק פירות יפהפה בציפוי שוקולד או ארטיקים צבעוניים ומתוקים שהילדים שלכם כל כך יאהבו. רק תבחרו.

5. לשכור סירת משוטים/פדלים

בפארק הירקון, פארק פרס או היכן שנפשכם חפצה. כך תגרמו לילדיכם לעשות את כל העבודה, במקומכם, בחשאי. הם לא ישימו לב, אל תדאגו.

6. להרכיב שיפודים

זכרו: ילדים אוהבים שמפעילים אותם. כך הם מרגישים פרודוקטיביים ו"גדולים". בישראל, כמו בישראל, בימי הקיץ, הפארקים הציבוריים עמוסים במשפחות העורכות "מנגל". תנו לילדים שיפודי עץ וקוביות חתוכות (של פירות/ירקות או עוף/בשר ואפילו מרשמלו - אתם מחליטים) שישחילו עליהם ויאכלו בתאבון.

7. לשבת ליד המדורה

זה הזמן לסיפור צ'יזבטים משעשעים, בדיחות, לשיר ולהתאגד. למה הומצא החופש הגדול אם לא לכך?

8. לשחק "קלאס"

זוכרים? המשחק העתיק שמקורו בבריטניה בתקופת האימפריה הרומית לא נעלם לשום מקום. שימו לב! אסור לדרוך על הקווים.

9. לפתוח דוכן לימונדה

רוצים לתת ליורשי העצר שלכם להרוויח קצת כסף לדמי כסף או טוב יותר, להעברה לנזקקים? הכינו כמה בקבוקי לימונדה והעמידו אותם עם כוסות ומפיות על שולחן שפתחתם בשטח הריק שמתחת לביתכם. אין כמו לימונדה קרה על נפש עייפה.

10. לצייר על חולצה

חולצה טריקו דהויה ומרופטת ש"כבר עשתה את שלה" מצוינת למטרה זו. קצת צבעי גואש לא הרגו אף אחד. מבטיחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר