כך תנקו את מברשת השיניים שלכם (כן, אתם צריכים לעשות את זה)

השארת מברשת השיניים שלכם על הדלפק באמבטיה או בארון התרופות, חושפת אותה לכל החיידקים האורבים בחדר ובל נשכח שתפקידה העיקרי הוא להסיר חיידקים מהפה. אז איך מאחסנים ומנקים? (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אתם מנקים את שאר חדר האמבטיה, אז למה לא מברשת השיניים? השארתה על הדלפק חושפת אותה לכל החיידקים האורבים בחדר האמבטיה שלכם ובל נשכח שתפקידה העיקרי הוא להסיר חיידקים מהפה. עכשיו אתם אולי חושבים, הו, היא שוכנת במגירה, אין לנו בעיה. אז דעו כי היעדר זרימת האוויר יכול למעשה ליצור את מרחב הגידול האידאלי לבקטריות.

עכשיו כשהגעלנו אתכם מספיק, יש תקווה - וללמוד כיצד לחטא את מברשת השיניים שלכם זה פחות מסובך ממה שאתם חושבים. עם מעט טיפול ויחס, אתם יכולים להרגיש טוב עם מצבו ההיגייני של הכלי שמטפל בפה שלכם פעמיים ביום.

כיצד תאחסנו כראוי את מברשת השיניים שלכם

בואו נתחיל להכיר בכך שאופן האחסון של מברשת השיניים שלכם קשור לפוטנציאל שלה לתת מחסה לחיידקים. סביבות חמות ולחות עוזרות לחיידקים לשגשג. תנו למברשת להתייבש באוויר לחלוטין, זקופה, מבלי לגעת בשום מברשת שיניים אחרת, ממליץ האיגוד הדנטלי האמריקאי (ADA).

לפני כל שימוש ואחריו, יש לשטוף היטב את הסיבים במים חמים כדי להסיר פסולת. שימו לב גם לידית המברשת שלכם ונגבו אותה במטלית נקיה. מלבד הסרת חלקיקי מזון, פעולה זו גם עוזרת לשמור על הידית של המברשת חפה מחלקיקים יבשים של משחת שיניים. אתם תתקלו במצבים קשים באמת כשתתנו לכל הלכלוך הזה להצטבר לאורך זמן.

כיצד לחטא את מברשת השיניים

אם אתם מרגישים צורך להגביר את הניקוי, אתם יכולים להשרות את ראש מברשת השיניים שלכם במי פה אנטי בקטריאליים במשך לא יותר מחמש עשרה דקות. אנחנו חוזרים: לא יותר מחמש עשרה דקות. חשיפת יתר למי הפה עלולה לפגוע בסיבים.

מברשות שיניים חשמליות יכולות להיות ממש טריקיות. רק זכרו שכל מרווח - כמו בין הראש לידית - הוא המקום המושלם להצמחת עובש. כדי למנוע זאת, הסירו את הראש ונגבו את הבסיס בכל פעם שאתם משתמשים בו. השאירו אותם בנפרד כדי לאפשר לכל חלק להתייבש לחלוטין. שוב, הימנעו מכיסוי מברשת השיניים החשמלית שלכם כל יום (רק בזמן נסיעה), או חפשו כיסוי עם חורים המאפשרים זרימת אוויר.

מה לא לעשות

יש הרבה עצות בחוץ שממליצות להכניס את מברשת השיניים למדיח הכלים, או להרתיח אותה במים, אך חלק מהשיטות הללו עלולות לפגוע בסיבים או במברשת כולה. אז בהחלט כדאי להימנע מהפעולות הללו! ההמלצה הגדולה השנייה של ה-ADA: הימנעו משיתוף מברשות שיניים, העלולות להפיץ חיידקים. זה די ברור, לא?

באיזו תדירות להחליף את מברשת השיניים

מלבד הטיפים הפשוטים הנ"ל לניקוי מברשת השיניים, הקפידו להחליף את מברשת השיניים שלכם כל שלושה עד ארבעה חודשים, או מוקדם יותר - אם הסיבים שלה הופרדו בצורה ניכרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר