תזונאית: אלו המזונות הטובים ביותר לאכול בהריון

בשעה טובה את בהריון. עם הבחילות, העייפות ושאר תופעות הלוואי, הדבר האחרון שאת רוצה לדאוג לגביו הוא התזונה. בשביל זה הכנו לך רשימה של מזונות שכדאי לך לצרוך בחודשים הבאים (הריון ולידה)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתן יודעות שהתזונה שלכן צריכה להיות מאוזנת ולכלול דברי מאכל מזינים כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. אבל האם זה משתנה כשאתן בהריון? לאו דווקא, אומרת הדיאטנית סמנתה קאסטי. אך בעוד שתזונת ההריון שלכן צריכה להיות דומה למדי לתזונה שאינה של הריון, הצרכים שלכן לחומרים מזינים מסוימים אכן עולים. להלן שישה מאכלים שכדאי לאכול מהם עוד יותר בזמן שאתן מצפות:

1. יוגורט

לדברי קאסטי, "דרישות החלבון והסידן שלכן עולות במהלך ההיריון ויוגורט יווני רגיל מספק את שתיהן". כמה? כ-20 גרם חלבון ו-200 מיליגרם סידן, היא אומרת. הקפידו להישאר בסוג הפשוט, מכיוון שגרסאות בטעמים שונים עמוסות בסוכר.

2. ביצים

"הכולין בחלמון הביצה הוא חומר מזין וחיוני במיוחד, שקריטי במהלך ההיריון", אומרת קאסטי. על פי מחקרים, הכולין תומך בהתפתחות מוחית בריאה אצל תינוקות. לפי קאסטי, רוב האנשים הבריאים יכולים לצרוך בבטחה עד שבעה חלמונים בשבוע.

3. עדשים

עדשים הם מקור פנטסטי לחומצה פולית, אשר נשים בהריון זקוקות ליותר ממנה. למעשה, רק כוס אחת מספקת כ-57 אחוז מהדרישות היומיומיות של אישה בהריון. בנוסף, מכיוון שנשים הרות רבות חוות עצירות, קאסטי אומרת שאכילת אוכל עשיר בסיבים תזונתיים - כמו עדשים - חשובה במיוחד בכדי לשמור על מערכת העיכול בתנועה.

4. דג סלמון

בנוסף להיותו אחד מהמקורות הטובים ביותר לחומצות שומן אומגה 3 (התומכות בהתפתחות בריאה של המוח והעיניים), קאסטי מציינת שסלמון הוא אופציה נהדרת לחלבון, שניתן לקנות טרי, קפוא או משומר.

5. קיווי

כמקור מרשים לויטמין C, קיווי מועיל גם בהקלת עצירות, אומרת קאסטי. לפינוק מתוק היא ממליצה לטבול אותו במעט שוקולד מריר.

6. זרעי צ'יה

כאמור, אתן זקוקות ליותר סידן בהריון. אם אינכן חובבות חלבי, קאסטי אומרת שזרעי צ'יה הם אלטרנטיבה טובה, מכיוון שכמה כפות מספקות כמעט 14 אחוז מהיעד היומי של אישה בהריון. הם גם מקור עשיר לסיבים תזונתיים ומקור צמחי לחומצות שומן אומגה 3.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית