האם הריסים שלך באורך (המדעי) המושלם?

לצורך מחקר, מדענים בדקו 22 מינים של יונקים - שנעו בין בני אדם לקיפודים - כדי לקבוע מהו אורך הריסים האופטימלי, שמנע יובש והגן על העיניים מפני חלקיקים זעירים ופסולת. התשובה מפתיעה (חדשות מחקרים)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אורך הריסים האידאלי הוא כנראה שליש מרוחב העין, לפחות לפי דברי החוקרים מהמכון הטכנולוגי בג'ורג'יה.

לצורך המחקר, שפורסם ב"מחקרי החברה המלכותית", בתרגום חופשי, מדענים בדקו 22 מינים של יונקים - שנעו בין בני אדם לקיפודים - כדי לקבוע כי זה היה האורך האופטימלי - מכיוון שהוא מנע יובש והגן על העיניים מפני חלקיקים זעירים ופסולת.

אמנם ריסים עבים וארוכים הם בגדר חלום של כולנו ואנו עושות לא מעט כדי להשיג אותם, אם על ידי רכישת מסקרות מסוגים שונים המבטיחות להגשים לנו את הפנטזיה ואם על ידי הרחקת לכת וביצוע הלחמה או הדבקה של ריסים מלאכותיים, אך הם עלולים להזיק לעין (במיוחד אם התרגלתן להתקשט בריסים מזויפים לקבלת מראה דרמטי יותר).

לצורך המחקר, המדענים יצרו מכונה המשכפלת עין בוגרת שאוויר זרם לעברה. ככל שהריסים היו ארוכים יותר, הם יצרו אפקט צילינדר מעל הקרנית והאוויר עבר מהר יותר לעין, אסף אבק וגרם ליובש. ריסים קצרים יותר לא השפיעו לרעה באופן זהה. עם זאת, לבעלות ריסים דלילים במיוחד, ריסים מזויפים עשויים להוות אפשרות בטוחה ומגנה.

"אפילו אם הם לא באורך הנכון, כמות גדולה יותר של ריסים תמיד עדיפה על כמות קטנה", אמר החוקר אלכסנדר אלכסיב, בהצהרה שמסר לעיתונות. אבל זכרו, אם הם ארוכים מדי ומתפרשים על פני יותר משליש מרוחב העין, כל מצמוץ יכול לפגוע בה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית