אביזרי ניידות שישפרו את החיים של הוריכם

בחירה נכונה של אביזרי ניידות יכולה לסייע לקשישים בגיל הזהב ולעזור להם להתמודד עם הבעיות השונות שמלוות את העלייה בתוחלת החיים. במאמר הבא נציג בפניכם קטגוריות בולטות של אביזרים מומלצים ונסביר על ההבדלים ביניהם (בריאות, שיווקי)

שיפור חיי ההורים. אילוסטרציה (צילום: רשיון חופשי פקסלס)

נכון לשנת 2015, תוחלת החיים הממוצעת בישראל עומדת על 82.05 שנים, בעוד בארצות הברית היא מגיעה ל-78.74 בממוצע ובמדינות עולם שלישי היא נושקת ל-70 בלבד. המשמעות היא שתוחלת החיים בארץ היא מהגבוהות ובפועל יש לזה שורה ארוכה של השלכות. בין היתר, אנו נדרשים לטפל בהורים שלנו לקראת הגיל השלישי ולמצוא אביזרי ניידות שיסייעו לשפר את איכות החיים שלהם בלי לגזול מתחושת העצמאות.

ראשית, חשוב לזכור שישנם אביזרי ניידות שמותאמים לרמות שונות של מוגבלות בתנועה. גם בתוך אותן קטגוריות של אביזרים אפשר למצוא כאלה שמיועדים למבוגרים עצמאיים, סיעודיים או תשושי נפש. שנית, יש לבחור מוצרים שמאפשרים ביצוע של משימות שונות ללא תלות באחרים אך תוך תחושת ביטחון ויציבות. תחושת הביטחון חשובה לא פחות מאשר היציבות הפיזיולוגית, כי היא זו שמקנה להורינו את האומץ לשמור על שגרת חיים ולבצע פעילויות יום יומיות.

מה ההבדל בין סוגים שונים של אביזרי ניידות?

הכי נוח לחלק את הרשימה הארוכה של אביזרי ניידות לקטגוריות ולבדוק מה כל אחת מהן מציעה. הקטגוריה השכיחה והמבוקשת ביותר היא של מקלות הליכה וקביים, היות וקשישים בטווח רחב של גילאים יכולים להיעזר בהם. השימוש באביזרי ניידות מן הסוג הזה יכול להתבצע באופן קבוע על ידי מי שמתקשה בהליכה וזקוק לאביזרי עזר לצמיתות, או באופן זמני על ידי מי שחווה תאונה או נפצע ולאורך תקופת ההחלמה בלבד.

לשם השוואה, קטגוריית המוצרים של רולטורים מתאימה לאנשים מבוגרים שמתקשים בהליכה במבנים סגורים או פתוחים על רקע תשישות נפש, חוסר יכולת פיזית או בעיות נפשיות. הרולטור הוא כלי ניוד יעיל ובטוח עם 3 או 4 גלגלים, מוטות מיוחדים שאפשר להישען עליהם ומושב שמיועד לישיבה. למעשה, הרולטור מצליח לשלב בין הליכון למקל הליכה וההבדל בין דגמי 3 או 4 גלגלים הוא בעיצוב ובמשקל.

כך תדעו מתי לקנות להורים הליכונים

הליכונים כוללים מספר ידיות לאחיזה והם מיועדים לאנשים שהולכים לאט יותר מאשר מי שמשתמש במקלות הליכה. תוכלו לדעת שהוריכם זקוקים להם כאשר מקלות ההליכה כבר לא מעניקים להם תחושת ביטחון, לאור המלצות ספציפיות של הרופא המטפל או במידה וקיים חשש שהם ייפלו אם ילכו ללא תמיכה.

לסיכום, קצב הגידול של אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל גבוה בהשוואה לרוב המדינות המפותחות וזאת בזכות עלייה הדרגתית בתוחלת החיים. בתוך כך, אנו ובני המשפחה המורחבת נדרשים לסייע ואחת הדרכים הכי טובות לעשות זאת היא להתאים אביזרי ניידות למצבם הפיזי והמנטאלי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר