לחיי החג הזה

מרימים קינוחי כוסות לחג השבועות

החג החלבי מאפשר לנו להימנע ממגבלות בחומרים ומקינוחי פרווה, כך שניתן לחגוג בקינוחים חלביים ואהובים במיוחד, עם טעם עשיר ומשופר. ומה יכול להעיד על השקעה ואיכות יותר מקינוחי כוסות? (אוכל)

רעיונות יצירתיים ומעניינים לקינוחי איכות בכוסות אישיות (צילום: פיקסביי)

בקינוחי כוסות יש משהו מיוחד- הם אישיים, מביעים אהבה והערכה לכל אחד ואחד מהאורחים בנפרד. הם יפיפיים ומרשימים, בעיקר כשהם מקושטים מלמעלה או מוגשים בכוסות שקופות, כך שניתן לראות את השכבות, ויתרה מכך, הם חגיגיים ומפנקים- אז נרים כוס לחיי קינוחי הכוסות!

אספנו עבורכם כמה רעיונות יצירתיים ומעניינים לקינוחי איכות בכוסות אישיות שידהימו את האורחים ויגרפו מחמאות ותשואות:

מוס שוקו- וניל

נתחיל בשילוב הבסיסי ביותר- שילוב אהוב שחייב תמיד להצליח. מדובר מנה שתכיל שתי שכבות, של וניל ושוקולד, או כמה שכבות של הקרמים הנהדרים לסירוגין. את המוס מומלץ להכין כמה שעות לפני, כדי שיהיה לו מספיק זמן להצטנן ולהתקשות במקרר. את השכבה העליונה מזגו לקעריות בתנועה סיבובית, כך שיוצר לה ראש מעוצב הדומה לגביע גלידה. קשטו בשבבי שוקולד, שבבי אגוזים או בוטנים או קצפת. אם תרצו לשדרג עוד יותר את המוס, תוכלו לבזוק מעט שבבי שוקולד ואגוזים מעל לכל שכבה, וכך ליצור הפתעות קטנות וטעימות בלב המוס.

כוסות בורלה

קרם בורלה, אחד הקינוחים הצרפתיים האהובים ביותר, נברא להיות קינוח כוסות. גם במקור, הוא מוגש בקעריות אישיות, מחומם במבער ממש לפני ההגשה ומגיע מושלם, בטמפרטורה האולטימטיבית. קרם הווניל העשיר מוכן מראש ומקורר, מעל הכוסות בוזקים סוכר ומקרמלים אותו, כך שהשכבה העליונה של הקינוח היא קשה וריחנית. ישנה גרסה נוספת לקרם בורלה, המתאימה למבוגרים- ערבבו את הקרם לפני בישולו עם מעט רום, או לחלופין, שפכו מעט רום מעל ראש הקינוח לפני ההגשה- ההנאה מובטחת!

קינוח קרם ותותים

אין דבר שמשתלב עם קרם גבינה טוב יותר מאשר תותים. הפירות המתוקים- חמצמצים לא רק מוסיפים טעם נהדר, אלא גם משמשים כקישוט יפיפה לכוס, כשהם חתוכים ומסודרים. את הקינוח תרכיבו באופן דומה לעוגת פירורים- את תחתית הקעריות מלאו בפירורי עוגיות גרוסות (תוכלו להשתמש בעוגיות פתי בר, לוטוס, חמאה או כל עוגייה אהובה אחרת) מעורבבות בחמאה מומסת, מעליהם הניחו שכבת קרם גבינה עשירה, תותים, וחוזר חלילה, כך שיוצרו לכם כמה שכבות שבראשן שכבת התותים החגיגית. את המנה מומלץ להרכיב בכוסות שקופות, צרות וגבוהות, כך שאפשר יהיה ליהנות ממראה השכבות העבות והצבעוניות.

כוסות טירמיסו

מה יותר נחמד מקינוח קפה המוגש בכוסות קפה? טירמיסו הוא קינוח איטלקי נהדר וטעים, שאהוב על מבוגרים וילדים כאחד, למרות טעם הקפה העוצמתי. תחתית הכוסות תהיה מלאה בשכבה עבה של בישקוטים רכים טבולים בקפה, שמהווים חלק גדול מהטעם והמרקם של המנה. מעל השכבה הבאה- שכבת קרם מסקרפונה מעורבבת היטב עם קציפה וקפה, תוכלו לבזוק קקאו, מעט פירורי קפה או אפילו קינמון לקישוט. חשוב שתשמרו את המנות לפחות שש שעות לפני ההגשה במקרר, כך שיתקשו ויקבלו את הטעם והטמפרטורה הרצויים. אם תבחרו, תוכלו גם לקינוח זה להוסיף רום, בין אם לתערובת הקרם, לבישקוטים שבתחתית או מעל הקינוח.

מלבי עם גרנולה וסילאן

מנת הפודינג הקלילה והאהובה מהמטבח הערבי מתאימה גם היא להגשה בכוסות אישיות, ובעצם, הכי מתאימה להגשה בדיוק כך. אומנם, אנו לא רגילים לראות אותו בשורה של קינוחים לשבועות,אבל הוא מתאים לקטגוריה זו כמו כפפה ליד- על בסיס חלב או שמנת, המלבי מספק את הטעם הגבינתי המתקתק שמאפיין את קינוחי החג. לאחר שתכינו את תערובת החלב והקורנפלור להקשחה, צננו את המלבי במקרר. ממש לפני ההגשה, עטרו את ראשה של כל מנה בשכבת גרנולה מסוג אהוב מעורבבת עם סילאן תמרים.

מנות בננה-לוטוס

לוטוס הוא אחד הקינוחים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות- ומסיבה טובה. העוגיות והממרחים המצוינים מספקים טעם נהדר ממנו אפשר להרכיב סוגים רבים של קינוחים ולשלב אותו עם טעמים נוספים ופירותיים, כמו קרם בננה. הכינו מראש את קרם הלוטוס וקרם הבננה החלבי, והקשו אותם לילה לפני במקרר. את תחתית הכוסות מלאו בשברי עוגיות לוטוס, מעליהם הוסיפו בשכבות את שני הקרמים הנוספים. לקישוט, מקמו כמה פלחי בננה מעל כל אחת מהמנות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר