מומלץ

מיקרופון אלחוטי JTS MH-950 - המיקרופון אלחוטי הכי טוב בקטגוריה?

כל מי שאי פעם השתמש במיקרופון אלחוטי יודע כמה זה יכול להיות מעצבן כשיש ניתוקים, רעשים, שינויים בעצמה, סוללה שנגמרת מהר ועוד הרבה תלאות נוספות, לפעמים מעדיפים כבר להשתמש במיקרופון חוטי, עם כל הנובע מכך (טכנולוגיה).

מיקרופון אלחוטי ה- MH-950 (צילום: מרכז הסאונד)

המיקרופון שנסקר היום הוא מיקרופון אלחוטי איכותי במיוחד אשר אמור לענות על החסרונות שהזכרתי, ומיועד לספק חוויית מיקרופון אלחוטי יציבה , זורמת ללא הפרעות וביצועים מפוקפקים, כמו מיקרופונים אלחוטיים רבים אחרים בימנו.

מיקרופון אלחוטי ה- MH-950, מיקרופון אלחוטי איכותי במיוחד מבית JTS הטייוונית, חברת JTS למי שלא מכיר היא אחת השחקניות החזקות בתחום המיקרופונים כבר למעלה משלושה עשורים, מדובר על חברה שסיפקה לנו מוצרים מוצלחים רבים לאורך השנים ואנחנו מקווים שה MH-950 לא יחרוג מהמסורת וימשיך להיות, כמו תמיד, מוצר איכותי המתחרה בחברות הגדולות ביותר כמו SHURE , AKG , TRX-AUDIO ועוד רבות נוספות.

ה MH-950 הוא מיקרופון אלחוטי בודד בתצורת UHF עם תדר מתחלף בין 193 ערוצי UHF הוא מצויד בטכנולוגיות סינון רעשים ובהירות קליטה אשר אמורות לשפר את הביצועים באופן משמעותי.

מפרט טכני

יצרן: JTS TAIWAN

דגם : מיקרופון אלחוטי MH-950

תצורה: UHF

מרחק קליטה: 60-80 מטרים.

מספר ערוצים: 193 ערוצי UHF

טווח תדרים: 498-510 MHz

יציבות: 10KHz~

מקסימום סטייה בתדר: 48KHz~

תוספים: PLL{PHASE LOCK LOOP} Synthesized Technology תוסף לסינון הפרעות דינמי במספר רב של ערוצים, קולטני שינוי למניעת drop outs, אנטנות עצמתיות לקליטה יציבה של תדר UHF,מצב נעילה ,מצב mute.

מגיע באריזה: מיקרופון אלחוטי, מקלט, כבל חיבור, שנאי חיבור לחשמל, חוברת הוראות והפעלה.

משקל אריזה: 2.5 ק"ג

מבט ראשון על המוצר

מיד כאשר פותחים את האריזה ומרגישים את המוצרים בידיים חשופות ניתן להרגיש כמה הנדסה וטכנולוגייה הושקעה בייצור ועיצוב ה MH-950. המיקרופון עצמו מעוצב באופן מינימלי, מאורך למדי, הגוף עשוי סוג של סגסוגת קלה ועמידה אך עם זאת מרגיש מאוד נעים למגע. הגריל עשוי אלומיניום שטוח בקצהו ולרוחבו ישנה רצועה המסמנת את החברה ושם הדגם. כל הקפסולה עצמה אשר כוללת את הגריל ניתנת להברגה והחלפה במקרה הצורך.

בבסיס המיקרופון נמצא מסך LCD קטן המציין את תדר הUHF ואת הערוץ בו אנו נמצאים וכמוכן באיזה מצב נמצא המיק , MUTE, ללא קליטה ועוד מצבים נוספים.

על ידי הברגת החלק בבסיס המיקרופון אנו מקבלים גישה לתא הסוללות בו אנו אמורים למקם את סוללות ה AA , באותו מקום נמצאים גם שלושה כפתורים שמשמשים לכיוון והפעלה. שני כפתורים למעלה+למטה וכפתור SET.

המיקרופון מרגיש מאוד איכותי למגע ונדמה שהוא עומד ברף הגבוה שהצבנו לו מבחינת הציפיות, לפחות בתחום העיצוב, קשיחות ותחושת פרימיום אשר ללא ספק הוא נותן.

המקלט עצמו די פשוט בעיצוב ונראה כמו מקלטים רבים אחרים ושלא כמו רובם, הוא מצופה ועשוי מן סגסוגת של מתכת מעט יותר כבדה אך גם מרגישה קשיחה ועבה יותר, בחזית המקלט נמצאים כל סמני הבקרה, כפתורים ומסך ה LCD אשר מציין את כל המצבים השונים, מספר ערוץ, מספר תדר ועוד רבים נוספים. משמאל למסך נמצאת חוגת עצמה, ווליום, ומימין למסך נמצאים 4 כפתורים: ערוץ למעלה +למטה, כפתור SET וכפתור הדלקה/כיבוי.

בחלק האחורי של המקלט נמצאים כל החיבורים, כניסה לשנאי לחיבור לחשמל, יציאת PL לא מאוזן, יציאת XLR מאוזן (BALLANCED) ,יציאת PL מאוזן, ומקום חיבור לאנטנה. המקלט כולו מחוזק בברגים מסיביים המשווים מראה קשוח למקלט של ה MH-950.

חיבור והפעלה

תחילה יש לחבר את המקלט לחשמל, ולבדוק את הסוללות במיקרופון, לאחר מכן יש לחבר את המקלט למערכת ההגברה, רמקול, בידורית או כל ציוד הגברה הכולל חיבור למיקרופון. את המקלט מחברים באמצעות כבל PL או XLR אל המיקסר או הרמקול בחיבור המתאים, יש לוודא שכל חוגות העצמה נמצאות על המינימום כדי למנוע פיקים ופידבקים שיכולים להזיק לרמקול, למיקרופון ובעצם לכל המרכיבים של המערכת שלנו.

אחרי החיבור מדליקים את המיקרופון בכפתור ההדלקה ומתחילים לכוון את התדר לערוץ הרצוי, אנחנו צריכים לנווט במקלט או המיקרופון עד שמספר הערוץ בשניהם יהיה זהה ויסתנכרן זה עם זה, יופיע סימון RF על המסך והמיקרופן והמקלט מתואמים, מיד לאחר מכן יש לכוון את הסאונד הכללי, עצמה, צלילים נמוכים, צלילים גבוהים, אפקטים ועוד רבים נוספים.

ה- MH950 הוא מיקרופון איכותי ומיד ניתן להרגיש בזה כבר בכיוון הראשוני, התיקונים והכיוונים מושלמים אחרי מספר שניות ואנחנו מוכנים לפעולה.

הסאונד נשמע בהיר חד מצויין ומספק ביצועים מרשימים בשטח סגור וגם בשטח פתוח ונרחב.

שימושים אפשריים

למרות היותו איכותי מאוד, ה- MH950 עדיין נמצא בדרגת מחיר אחת פחות משל המיקרופונים המקבילים בחברות כמו SHURE והעובדה הזאת מאפשרת ל- MH950 להיות מתאים למגוון רחב מאוד של שימושים שונים. כמו תמיד השימוש הראשון והשכיח מכולם הוא להופעות, שירה תיאטרון וכדומה. אבל השימוש בו לא נגמר שם וכמובן שישנם שימושים אחרים שיתאימו כמו למשל מפעילים , DJ's, אולמות אירועים, מרכזי כנסים, הרצאות ועוד רבים נוספים ימצאו ב- MH950 את הפתרון האולטימטיבי להגברת הקול ולקבלת סאונד נקי ברור וחף מרעשים או הפרעות אשר נובע ממיקרופון עמיד חזק ואיכותי.

ביצועים בשטח

בכל סקירה של מיקרופון אלחוטי ישנם כמה מבחנים בסיסיים ובדיקות אשר יספקו לנו תמונת מצב די שלמה על המוצר העומד לפנינו, במקרה זה ה- MH950 , מיקרופון אלחוטי של חברת JTS הידועה. המיקרופון יעבור סדרה של בחינות ובדיקות כמו מרחק קליטה, סינון רעשים, חיי סוללה ,עמידות ועוד.

מבחינת המרחק מיקרופון אלחוטי ה- MH950 מבצע את העבודה כמו שמתואר במפרט ואף יותר. תדרי הUHF מספקים חיבור יציב גם במרחק של 60 מטרים, אשר נמצא בגבול היכולת של ה MH950. הקליטה ממשיכה ומתחילה להשתבש רק במרחק של כ 75-80 מטרים, מרחק כזה יענה על הצפיות גם בהופעות גדולות והומות במיוחד

.כמו שציינתי במחלקת סינון הרעשים ה MH950 מצטיין במיוחד והוא מצוייד בשני מנגנונים המסננים רעשי רקע והכל נדמה שעובד מצויין, גם במקום פתוח עם רוח גבית מטרידה הצלילים הנובעים מה- MH950 היו אלה של הדובר בלבד, כל הצלילים ברקע, כמו צלילי הרוח או רשרוש אנשים מדברים, כולם סוננו לחלוטין והדובר נשמע בצורה הקרובה מאוד למושלמת.

הקול היה ברור וחד ואף צליל רצוי לא נאלם או נבלע ברעש המסונן.

אחרי הבדיקות הקדחתניות ניגשנו לבדוק את חיי הסוללה, בהפעלה רצופה עם סוללות איכותיות ניתן להשתמש ב- MH950 במשך 10 שעות רצופות, עובדה המעידה על מנגנון חסכוני באנרגיה למרות הביצועים המרשימים.

בבחינה האחרונה ניגשנו לעשות את הדבר הכואב ביותר, וזה להפיל את המיקרופון על הרצפה ולבדוק את הנזק שנגרם ולנסות באמצעות זה להבין את רמת העמידות של המיקרופון .

מיקרופון אלחוטי ה- MH950 עשה שמות גם בבחינה זו, לאחר נפילה אחת לא היה ניתן לשים לב לנזק כלשהו לא בביצועים ולא במעטפת החיצונית. נאלצתי להטיל אותו פעמיים נוספות על האדמה כדי לקבל איזה שריטה על הגוף החיצוני, למרבית המזל הצלילים אינם נפגעו כלל, וגם לאחר כמה נפילות ה- MH950 נותן עבודה ללא הפסקה והרף.

מה אומרים עליו?

לאחר שנתיים שלמות בהן ה- MH950 חרש את העולם, הרוב המוחלט של חוות הדעת עליו הן חיוביות בהחלט, ה MH950 יספק סאונד יציב ומאוזן בכל הנסיבות השונות. אם מדובר על הופעה מול 10000 איש בפארק, בהגברה מתאימה כמובן, ואם מדובר על זמר נשמה בהופעה אקוסטית, ה MH950 יספק את העבודה על הצד הטוב ביותר בחבילה קשיחה ועמידה אשר אמורה להחזיק בהצלחה למשך שנים רבות. הממשק מאוד נוח לתפעול הכל פשוט מאוד לחיבור והמוצר אמין נוח ואיכותי .

חשוב לציין כי המיקרופון מגיע כבר עם התדרים החדשים המורשים לשימוש בישראל בתחום התדרים המאושר MHZ498-510 , דבר אשר יימנע הפרעות, רעשים וניתוקים בזמן השימוש.

שורה תחתונה

מיקרופון אלחוטי ה- MH950 סיפק בבחינה שלנו תוצאות מרהיבות בלשון המעטה. אחרי בחינה מרובה של מיקרופונים ואביזרים בתחום הסאונד ניתן לומר שה- MH950 של חברת JTS הטייוונית הוא מוצר מרשים ביותר, מדובר על מיקרופון אלחוטי איכותי ועמיד אשר יספק ביצועים מרהיבים גם תחת התנאים הקשים ביותר, וניתן לומר כי הוא מיקרופון אלחוטי הכי טוב בקטגורייה.

מיקרופון אלחוטי ה- MH950 יתאים לשימושים רבים ושונים, ולמעשה כל מי שמחפש מיקרופון אלחוטי איכותי צריך להכניס את ה JTS MH950 לרשימה שלו .

ה MH950 עשה את אשר מוטל עליו בכל הזדמנות וללא שום רעשי רקע רשרושים או הפרעות, ההפעלה יציבה וחלקה והשימוש ב MH950 פשוט והוא נוח מאוד לתפעול.

(מרכז הסאונד)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר