ערכת לימוד עצמית לסופרי סתם - הלהיט בקרב בני הישיבות

הכירו את הערכת לימוד חדשה שנועדה לשנות את פני הלימוד לסופרי סת"ם. ערכת הלימוד העצמי, מותאמת במיוחד לכל מי שמעוניין לפתח את מיומנויות הכתיבה שלו (לימודים)

הערכה מציעה גישה חווייתית ומעשית ללמוד את אומנות הכתיבה. היא מכילה חוברת הדרכה מפורטת, המלווה את הלומד בכל שלב ושלב, מהידע הבסיסי ועד לכתיבת אותיות מורכבות. הערכה מספקת כלים קונקרטיים לשיפור הכתיבה, תוך הדגשה על ההנאה וההעשרה האישית. מיועדת למתחילים וכן למי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו, הערכה מציעה נקודת פתיחה מעוררת השראה לכל המעוניין לצלול לעולמות הכתיבה המסורתית, תוך הבהרה כי הלימוד אינו כולל נושאים הלכתיים או כתיבה בקדושה, אלא מיועד להעשרה והתפתחות אישית בלבד.

על הערכה:

ערכת הלימוד העצמי לסופרי סת"ם מיועדת לספק ידע ומיומנויות בכתיבה בגופן, אומנות קדושה המיועדת לכתיבת ספרי קודש, הערכה משלבת ידע תיאורטי עם מיומנות מעשית. בנוסף היא כוללת חוברת הדרכה מעשית שמנחה את הלומדים בכל שלב, החל מהידע הבסיסי ביותר וכלה ביצירת האותיות מורכבות. דרך הלימוד נבנית כך שכל אחד, בלי קשר לרמת הידע הקודמת שלו, יוכל להתקדם ולהעשיר את יכולתו לכתוב באמצעות השיטה

הערכה מיועדת לשימוש אישי ולהעשרה כללית ואינה מתיימרת להחליף לימוד פורמלי במסגרות הרשמיות של כתיבת סת"ם. היא מדגישה כי אין בכתיבה זו כל קדושה, ולכן היא מתאימה לכולם כולל ילדים, גם לאלו שרק רוצים להכיר ולחוות את התחושה שבכתיבה עם קולמוס ודיו על גבי קלף, מבלי להיכנס לעומק ההלכות והדרישות הקדושות המלוות את התהליך במציאות.

לבסוף, ערכת הלימוד מציעה גם שובר הנחה למי שמעוניין לקחת את הכישורים שלו לשלב הבא ולהירשם לקורס מקצועי ומעמיק בנושא כתיבת סת"ם. זוהי הזדמנות נהדרת להרחיב את הידע ולהעמיק באומנות הכתיבה המסורתית, עם מודעות מלאה לחשיבות ולמשמעות של כל אות ומילה.

למי מתאים להשתמש בערכה?


ערכת הלימוד העצמי מותאמת במיוחד למגוון רחב של משתמשים, החל ממתחילים שאין להם ניסיון קודם בתחום, וכלה בחובבי האומנות המעוניינים להעמיק ולהרחיב את ידיעתם בכתיבה זו. היא כלי לימוד והעשרה לאנשים מכל הגילאים והרקעים, המעוניינים לחוות את התהליך הייחודי של כתיבת סת"ם באופן חווייתי ואישי.

  • למתחילים: אנשים שלא ניסו אף פעם לכתוב בגופן ורוצים ללמוד את היסודות של הכתיבה הזו מהתחלה.

  • לבני ישיבות ואברכים: שמעוניינים בהעשרה תרבותית ולמידה מחוץ למסגרת הלימודים הרגילה שלהם.

  • לחובבי אומנות וכתיבה: אנשים שמחפשים להרחיב את תחומי העניין שלהם ולפתח תחביב חדש שמשלב בין אומנות למסורת.

  • למחפשי פעילות משפחתית: משפחות המעוניינות לקחת חלק בפעילות משותפת המאפשרת לימוד ויצירה משותפים.

  • למורים ולמדריכים: אשר יכולים להשתמש בערכה ככלי עזר להעשרת התלמידים והוספת ממד חווייתי לתהליך הלמידה.

  • לאמנים ולסופרים: המעוניינים לחקור את הקשר בין הכתיבה המסורתית לבין יצירתם האישית.

הערכה מציעה חוויה לימודית עשירה ומגוונת, המאפשרת לכל משתמש להתקדם וללמוד בקצב האישי שלו, לפתח את היכולות שלו, ולגלות את היופי והעומק הטמונים באומנות הכתיבה המסורתית.

הדרכה שלב אחר שלב

תיאור בקצרה מה תמצאו בתוך החוברת שבערכה:


רקע כללי להכרת עולם הסת"ם

החלק הראשון של הערכה מביא בפני הלומדים סקירה מקיפה ומרתקת של ההיסטוריה, המשמעות והחשיבות של כתיבת סת"ם במסורת היהודית. זהו מבוא חיוני המהווה את הבסיס התאורטי להבנת העומק והרצינות של הנושא.

כללים וטיפים לכתיבה נכונה

בשלב זה, הלומדים יקבלו הכוונה מעמיקה לכללים ההלכתיים והטכניים הנוגעים לכתיבת סת"ם. ישנם פרקים מפורטים העוסקים בהבחנות בין סוגי האותיות, כללי תגים וקשטים, וכן טיפים ליצירת כתב יפה וברור.

צורת ישיבה ואחיזה

מתוארת החשיבות של יצירת סביבת עבודה מתאימה, כולל צורת ישיבה נכונה, אחיזת הקולמוס המומלצת, והגדרת השולחן והכיסא לצורך כתיבה אופטימלית, על מנת למנוע עייפות ולשמור על בריאות הגוף.

הכרות עם כלי העבודה

הלומדים יוכשרו בהכרת כלי העבודה השונים הדרושים לתהליך הכתיבה, כגון הקולמוס, הדיו, הנוצה, והקלף

, וילמדו את השימוש הנכון והיעיל בכל אחד מהם.

כתיבת האותיות בחוברת

בלב הערכה נמצא החלק המעשי, שבו הלומדים יתרגלו את כתיבת האותיות לפי הכללים שנלמדו. התרגול מתמקד בפיתוח סגנון כתיבה אישי ואחיד, עם דגש על כל אות ותרגולים מפורטים לכל אות.

ערכת "אומנות הסת"ם" מספקת הדרכה ברורה ומובנת, מלווה באיורים ודוגמאות המעשירים את החוויה הלימודית והופכים את התהליך למהנה ומועיל.

שימו לב: הכתיבה במסגרת הערכה זו היא למטרות הנאה והעשרה בלבד, ואינה מהווה הסמכה לכתיבת סת"ם כשרים להלכה

הקורס להיות סופר סת״ם מוסמך

לאחר סיום הערכה, הלומדים יהיו צעד אחד קרובים יותר להפוך לחלק מעולם כתיבת הסת"ם. לעומק ומקצועיות נוספים, מומלץ להרשם לקורס סופר סתם באקדמיה התורנית "לומדים", כאשר מצורף שובר הנחה בשווי 150 ₪ כמתנה לקורס.

הצעד הבא: לימוד מקצועי

לאחר שהשתמשתם בערכת הלימוד העצמי "אומנות הסת"ם" וצברתם ידע תיאורטי וניסיון מעשי בסיסיים בכתיבת סת"ם. התחברתם לכתיבה? רוצים להפוך את זה לרשמי יותר? או לעסוק בזה כמקצוע?


כדי להעמיק את הידע, לפתח מיומנויות מתקדמות ולהפוך למקצוענים בתחום, אנו מזמינים אתכם להירשם לקורס מקצועי ומעמיק באקדמיה התורנית "לומדים.

מה כולל הקורס?

  • לימוד עמוק ומקיף: הקורס כולל סדרה של שיעורים המכסים את כל היבטי כתיבת סת"ם, החל מההלכות והכללים המדויקים, דרך טכניקות כתיבה מתקדמות, ועד להבנה עמוקה של המשמעות הרוחנית והקדושה של כל אות ומילה.

  • הכשרה מקצועית: בסיום הקורס, המשתתפים יקבלו הכשרה מקצועית שתאפשר להם לכתוב ספרי תורה, תפילין ומזוזות כשרים להלכה.

  • פרקטיקה והתמחות: הקורס מציע גם חלק פרקטי משמעותי, שבו הלומדים יוכלו להתמחות תחת הנחיית מורים מנוסים ולקבל המון ידע וטיפים.


משתתפי ערכת "אומנות הסת"ם" מוזמנים לנצל את שובר ההנחה המיוחד שהם מקבלים להרשמה לקורס, ולקחת חלק במסע לימוד מקצועי ואומנתי זה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר