נצחו אראלים

האדמו"ר מקרעטשניף הרב ישראל ניסן רוזנבוים זצוק"ל

האדמו"ר מקרעטשניף קריית גת, רבי ישראל ניסן רוזנבוים זצוק"ל, נפטר בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר מאבק ממושך על חייו והוא בן שבעים בהסתלקותו (ברוך דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר זצוק"ל (צילום: יהודה פרקוביץ')

מבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים מגיעה הלילה הידיעה על הסתלקותו של האדמו"ר הרב ישראל ניסן רוזנבוים זצוק"ל, בן 70 בפטירתו.

בזמן הפטירה שהו לצידו אחיו, האדמו"רים מפרמישלאן וקרעטשניף רחובות.

בחודשים האחרונים, נכנס ויצא מבתי החולים ובעולם החסידות העתירו בתפילה לרפואתו, אך הלילה נצחו אראלים את המצוקים, והאדמו"ר השיב את נשמתו הטהורה לבוראה.

תולדות חייו

האדמו"ר נולד בשנת תש"ט בעיר רחובות, לאביו האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זיע"א, ולאמו אסתר רחל ע"ה, בתו של רבי חיים מרדכי מנדבורנה, והוא היה הבן השני במשפחה.

אחיו הגדול של הרבי הוא רבי מנחם אליעזר רוזנבוים, האדמו"ר מקרעטשניף בעיר רחובות.

אח נוסף של הרבי הוא האדמו"ר רבי שמואל שמעלקא מביטשקוב זצ"ל שהסתלק לעולמו בשנת תשע"ד לאחר מחלה קשה ממנה סבל. האח הרביעי והצעיר של האדמו"ר הוא רבי מאיר רוזנבוים, האדמו"ר מפראמישלאן.

לפני כיובל שנים, מעט לאחר נישואיו עם בת האדמו"ר רבי יחזקאל שרגא מערץ מברוקלין, נפטר אביו בפתאומיות, ורבי ישראל ניסן זצוק"ל מונה לעמוד בראש ישיבת קרעטשניף בעיר רחובות, וכעבור תקופה קצרה עבר להתגורר בעיר קריית גת שם הוכתר לאדמו"ר, ושם הקים הרבי את קהילת חסידי קרעטשניף. בכך היה הרבי הראשון שזיהה את הפוטנציאל בהקמת קהילה וקריה חסידית בדרום, אותם קרא על שמו של אביו 'רמות דוד'.

במשך השנים הקים הרבי מוסדות לתפארת הכוללים בין היתר תלמוד תורה, גני ילדים וכולל אברכים.

במשך כל אותם שנים היו תושבי קרית גת מגיעים ל'טישים' של הרבי, אותם היה עורך מידי ליל שבת, וניתן היה לראות חסידים לצד ליטאים, ודתיים לצד אלו שאינם יושבים ושרים שירי שבת יחד עם הרבי והחסידים, ללא שום הבדל.

בכל שנה, בנר שלישי של חנוכה, נהג האדמו"ר לציין את 'יום ההצלה', יום בו לפני למעלה מעשר שנים יצא האדמו"ר מכלל סכנה ממחלה קשה ממנה סבל, ומאז הפך הנר השלישי של חנוכה ליום מיוחד בחסידות.

סדר יומו של האדמו"ר היה קבוע במשך שנים רבות, והוא התחיל בלימוד קבוע בחדרו בשעה מוקדמת בבוקר, ולאחר מכן היה הרבי מתפלל את תפילת שחרית, ובשעות הערב היה הרבי מקבל קהל במשך שעות רבות את ציבור חסידיו ותושבי העיר.

בשבת היה נוהג הרבי לעבור לפני התיבה בחלק גדול מהתפילות ובליל שבת היה עורך 'טיש' במשך שעות רבות, ובצהרי השבת היה מקיים סעודה מיוחדת לבחורי החסידות.

האדמו"ר השאיר אחריו את בנו הגדול רבי דוד משה, חתנו של האדמו"ר מפוריסוב, את בנו רבי יחזקאל, חתנו של האדמו"ר מפינסק קרלין, את בנו רבי חיים מרדכי, חתנו של האדמו"ר מתולדות אהרן, ואת בנו רבי שלום אליעזר.

בנוסף, בתו הבכורה של האדמו"ר נשואה לבן דודה ,רבי חיים מרדכי רוזנבוים, שמשמש כראש ישיבת קרעטשניף.

חתניו הנוספים של הרבי זצוק"ל הם הרב יחזקאל שרגא לעווי, נכדו של רבי משולם לעווי, האדמו"ר הקודם מטאהש,
הרב משה קאהן, ראש ישיבת תולדות אהרן, הרב צבי וייס, הרב שלמה צדוק, בן רבי יהושע זייבאלד, גאב"ד אלדשטאדט, והרב יוחנן, בן הרב מתתיהו טברסקי, רב קהילת רחמיסטריווקא בעיר ביתר עילית.
בשעה 03:00 לפנות בוקר צפויים להכניס את המיטה הקדושה להיכל בית המדרש של החסידות בקריית גת, שם יאמרו החסידים האבלים פרקי תהילים לעילוי נשמתו, ובשעה 11:00 בבוקר יחל מסע ההלוויה בהשתתפות אדמו"רים ורבנים, ולאחר מכן המיטה תעבור דרך בית המדרש קרעטשניף בעיר רחובות לבית העלמין בעיר, שם יטמן האדמו"ר.
וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר