לא רק נרות: מה עושים עם דּוֹנַג דבורים? הנה 5 רעיונות

הידעתם שהדבורים מייצרות חומר נוסף מלבד הדבש, שתוכלו להשתמש בו בשלל דרכים? זהו הדּוֹנַג - החומר הקסום שהן מפרישות מגופן כדי לבנות את הכוורת שלהן. הנה 5 אופציות להשתמש בו (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם משתמשים בדבש כדי להכין מתכונים טעימים (עוף בחרדל ודבש עם בטטה ורוזמרין, מישהו?) וכתחליף לסבון פנים או קרם לחות, אבל האם ידעתם שהדבורים העסוקות מייצרות חומר דביק נוסף שתוכלו להשתמש בו בשלל דרכים? אנחנו מדברים על הדּוֹנַג - החומר הקסום שהן מפרישות מגופן כדי לבנות את הכוורת שלהן.

כאשר הדבוראים מלקטים את הדבש, תוצר לוואי מתהליך המיצוי שלו, הוא שאריות דונג הדבורים שאותו תוכלו לרכוש באופן מקוון או בשווקים, אם תבחרו בכך - ואנחנו חושבים שעליכם לעשות זאת. זו הסיבה: דונג דבורים הוא חומר טבעי שניתן להשתמש בו בבית, בשגרת הטיפוח ואפילו בבישול. יש לו חיי מדף ארוכים והוא בעל תכונות מגנות. אבל מה עליכם לעשות עם המוצר הטבעי והמוזר הזה? הנה, 5 אפשרויות שתוכלו להתחיל מהן:

1. הכנת צבעי פנדה

בקשו מילדיכם לעזור לכם עם הפרויקט החווייתי הזה. ערבבו בקערה כמויות שוות של דונג ושבבי סבון והמסו אותם בסיר אדים. לאחר ההמסה, שפכו את התערובת לתבנית סיליקון עם שקעים קטנים והוסיפו כמה טיפות של צבעי מאכל לכל אחת כדי ליצור גוונים שונים, תוך ערבוב מתמיד, עד לקבלת תערובת אחידה. אפשרו לצבעים להתקשות (זה יקח שעתיים) והופ, הם מוכנים לשימוש.

2. שימון עץ ומתכת

התרגשתם כל כך כשירשתם את שידת עץ המהגוני מהדודה הסטייליסטית שלכם, עד שהבנתם כמה היא חורקת בכל פעם שאתם נוגעים באחת המגירות שלה. לפתרון הבעיה, השתמשו ב - ניחשתם נכון - דונג דבורים. יש לשפשף מעט חומר סיכה טבעי זה על המגירות, הדלתות וחלונות חורקים. אתם תהיו מופתעים מהתוצאות.

3. הברקת רהיטים

האם כיסאות פינת האוכל שלכם כבר "עשו את שלהם" ונראים לא להיט? רעננו אותם עם משיחת לק טבעי לריהוט ביתי. כל מה שאתם צריכים זה שני מרכיבים וקצת שמן: הוסיפו 1/4 כוס דונג דבורים ל-3/4 כוס שמן זית או קוקוס וחממו בעדינות במיקרוגל עד להמסה. אפשרו לתערובת להתקרר ולהתקשות ואז מרחו אותה בעדינות על ריהוט עץ בעזרת מטלית נקיה. חזרו על הפעולה במידת הצורך וזהו - התכוננו לקבל מחמאות על הריהוט "החדש" שקניתם.

4. איטום נעליים מפני גשם

קיבלתם במתנה מחבר זוג נעלי בד משומשות שאתם רוצים לנעול בעונה הבאה? אין בעיה. ראשית, יש לנקות את הנעליים כדי להסיר מהן לכלוך. בשלב הבא, יש למרוח מעט דונג ישירות על הנעליים בעזרת מטלית ואז להשתמש במייבש שיער כדי להמס אותו. הסירו את כל עודפי הדונג עם מגבת והעריצו את ידי הזהב שלכם.

5. מניעת הופעת חלודה

צפו את הכלים שלכם (כמו מעדר הגינה והאת) עם דונג דבורים כדי להגן עליהם מפני חלודה. כל שעליכם לעשות הוא לקחת פיסת דונג ולשפשף אותה על חלקי המתכת ואל תשכחו להשתמש במטלית נקיה לאחר מכן כדי להסיר עודפים דונג מיותרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר