מיגרנה כרונית: המחלה השקופה שהורסת את החיים

מגיל 10 אני סובלת מכאבי ראש חזקים. מגיל 12 אני משתמשת בכדורים נוגדי כאבים מסוגים שונים. בהמשך, התחלתי להרגיש גרוע עוד יותר, עד שבגיל 18 אובחנתי כחולה במיגרנה כרונית (בריאות)

פייגה מרקס | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

היי, אני פייגה מרקס, חרדית בת 28, רווקה, שמתגוררת בבית שמש. נולדתי בפלורידה, ארה''ב ובגיל 16 עשיתי עליה לישראל לבדי, כשאני משאירה מאחור את משפחתי. התחנכתי בישראל בבית רבקה בכפר חב''ד ואחרי שנה, בזכותי, גם משפחתי עשתה עליה לישראל.

מגיל 10 אני סובלת מכאבי ראש חזקים, שבמשך השנים החמירו והתלוו אליהם תופעות לוואי שונות. החל מגיל 12 אני משתמשת בכדורים נוגדי כאבים מסוגים שונים וכך, אחרי כמה שנים, התחלתי להרגיש גרוע עוד יותר. חוויתי תופעות כמו רגישות לאור, לריחות ולרעשים, עד שבגיל 18 אובחנתי כחולה במיגרנה כרונית.

מיגרנה כרונית היא מסוג המחלות השקופות, שלא רואים אותן. מבחוץ את אולי נראית בסדר וכרגיל, אבל האמת היא שאת כל-כך סובלת. סובלת מכאבים עזים.

במהלך השנים ניסיתי וגם ניסו עלי מגוון טיפולים שונים. אפילו נאלצתי לעבור קופת חולים על מנת לקבל טיפול בוטוקס למיגרנה שלא יכולתי להשיג בקופת החולים שלי.

בסל התרופות לא קיימות בכלל תרופות שמאושרות לטיפול במיגרנה כרונית ולכן העלויות של הטיפולים יקרות מאוד. ההתמכרות לכדורים נוגדי כאב היא מסוכנת מאוד ואסור לצרוך אותם לאורך זמן כי הם גם מלווים בתופעות לוואי קשות. תופעות הלוואי השפיעו עלי מבחינת עליה במשקל, פגיעה בזיכרון, בראיה, נשירת שיער וכו'.

בגלל הקושי הרב שמתלווה למחלה, רוב שעות היום אני נמצאת בבית ומתקשה לצאת. היו לי מכשולים רבים בחיי האישיים. עבורי, חיי חברה תקינים הם בגדר חלום. המחלה משפיעה על כל תחומי החיים כמו הקמת משפחה, תעסוקה רצופה וכאמור, תחזוק קשרים חברתיים. מי שסובל ממיגרנה כרונית מבין את הקושי ואני רוצה להסביר אותו גם לקהל הרחב.

חשוב לציין שמיגרנה כרונית היא לכל החיים ומשפיעה במיוחד על נשים צעירות.

מהי בעצם מיגרנה כרונית?

מיגרנה כרונית היא מחלה שמאופיינת בכאבי ראש חזקים וממושכים שמופיעים לפחות 15 ימים בחודש ומלווים בסימפטומים כגון בחילות, הקאות, סחרחורות, רגישות לאור ועוד.

המחלה דורגה על-ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) במקום השישי ברשימת המחלות המגבילות ביותר והוגדרה כמצב תחלואה כרוני שמגביל או גורם להפרעה תפקודית ניכרת ולפגיעה משמעותית באיכות החיים.

בארץ ישנם כ- 50,000 איש שסובלים ממיגרנה כרונית – 2% מהאוכלוסייה. ביניהם גברים, נשים ואף ילדים, אבל רק כחמישית מהם מאובחנים. תהליך ומשך האבחון של מיגרנה כרונית ארוך ומייגע וזאת גם בשל מספרם המצומצם של רופאים מומחים בתחום זה – בישראל יש רק 15 נוירולוגים בעלי תת-התמחות בכאבי ראש ומיגרנה ואין תרופות מתאימות בסל הבריאות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית