זו הסיבה שהעור כל כך יבש בזמן הזה של השנה - והפתרון

בעיות עור עונתיות מתרחשות רק אם יש לכם עור רגיש, אך עור רגיש הוא שכיח ביותר. לפני שאתם קובעים תור לרופא מקצועי, כך תטפלו בנזקי העור העונתיים שלכם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מרגישים כאילו הפנים שלכם סובלות ממשבר זהות? עור יבש הופך לשומני; עור שומני מתייבש לפתע, העור בגופכם מגרד ומגורה ואולי בכלל יש לכם פריחה שלכאורה הגיעה משום מקום? על פי דבריה של ד"ר ויקי רפפורט, רופאת עור מוסמכת, בעיות עור עונתיות מתרחשות רק אם יש לכם עור רגיש, אך עור רגיש הוא שכיח ביותר. "יש רמות של עור רגיש", היא אומרת. העור שלכם יכול להיות רגיל, יבש, שומני או משולב ורגיש בו זמנית.

לכן, אם אתם נאבקים עם בעיות עור עונתיות, סמכו והיו בטוחים שאינכם לבד. למרות שמעט מסובך להתמודד עם הבעיה, ניתן לטפל בה.

מה גורם לעור עונתי יבש?

לדברי ד"ר רפפורט, הטמפרטורה בחוץ אינה הגורם לבעיות העור היבש שלכם, אלא שינוי הלחות. אוויר פנימי הוא גורם נוסף, מכיוון שימים קרים יותר פירושם לרוב הפעלת החימום, מה שהופך את הבית או המשרד שלכם ליבש מאד. הוסיפו לזה את הקיצוניות שהעור שלכם סובל ממנה בתחלופה בין האוויר החם בפנים לבין האוויר הקר שבחוץ וקיבלתם מתכון לבלבול.

בעיות כמו אקזמה ורוזציאה עלולות להתרחש רק כאשר הלחות יורדת ועולה. "אפילו אם הטמפרטורה לא מרגישה לכם שונה, רמת הלחות באוויר משנה את ההבדל באופן בו העור מגיב ליום רגיל", אומרת ד"ר רפפורט.

לאנשים עם עור משולב, בעיות עור עונתיות יכולות להתבטא באזורים שונים בפנים, כשהן יבשות וגם שומניות בו זמנית. אבל הלחות המשתנה אינה רעה לכולם. היא עשויה אפילו להיות מועילה לאנשים מסוימים ולגרום לעורם להפסיק לפרוח.

השינוי העונתי יכול להיות גם דבר חיובי אם אתם סובלים ממלסמה, שהיא סוג של היפר-פיגמנטציה. ד"ר רפפורט אומרת כי מלסמה יכולה להיעלם באופן זמני בסתיו ובחורף ולדעוך מעצמה. הסיבה לכך היא שרוב האנשים נחשפים פחות לשמש ומבלים יותר זמן בתוך הבית, כך שישנן פחות הזדמנויות להאיץ את הופעת הבעיה.

תרופות לעור יבש

ד"ר רפפורט ממליצה על שמנים לפנים לכל סוגי העור (כן, אפילו לעור שמנוני). הם נהדרים לניקוי והסרת איפור מבלי להפחית את הלחות. אתן יכולות גם להחליף את קרם הלילה שלכן בשמן פנים.

בנוסף, ד"ר רפפורט אומרת שכדאי לוודא שאתן משתמשות בשפע של קרם לחות רגיל.

כרטיס נוסף לעור טוב הוא פילינג, שמסיר תאים מתים, חלקיקי יובש וחושף שכבה חדשה של תאים. זה גורם לכל המוצרים שלכן לחדור עמוק יותר ולעבוד טוב יותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית