נטפי דמע

הר"מ שנפטר בדרך לישיבה // חיים גולדברג

בעת שעשה את דרכו לישיבה, כמו כל יום ב-40 השנים האחרונות, התמוטט הגאון רבי צבי לפקוביץ זצ"ל, וכעבור כחצי השעה בלבד - נפטר והותיר מאות תלמידים אבלים (דיין האמת)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכניסה לביתו של המנוח זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביום שלישי שעבר צעד המחנך הגאון הרב צבי לפקוביץ זצ"ל, בן ה-70, כמו בכול יום ב-40 שנים האחרונות, מביתו שבשכונת גבעת שאול בירושלים לישיבת מאה שערים, שם שימש כר"מ בשיעור א'.

בדרך מביתו לישיבה, בסמוך לתחנה מרכזית בירושלים, התמוטט לפתע הרב לפקוביץ. עוברים ושבים ניסו לסייע לו לקום ובמקביל אחד מהם הזיק את כוחות ההצלה למקום, שהבחינו כי הרב עבר אירוע לבבי.

הם מיהרו לפנותו לבית החולים 'שערי צדק' ובמקביל כוחות משטרה יצרו קשר עם אחד מבניו, שהיה באותו זמן במרכז הארץ. הוא עידכן את שאר האחים וכולם מיהרו להגיע לבית החולים, אך עד שהגיעו, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

מהתחנה מרכזית בירושלים עד לבית החולים ובבית החולים, במשך 20 דקות, ביצעו הצוותים הרפואיים פעולות החייאה ברב אך ללא הצלחה.

הבוקר, קמה המשפה מהשבעה ועלתה לקבר של האבא. במהלך השבעה הגיעו אלפים לנחם את בני המשפחה, בהם מאות תלמידיו שהרגישו כמו בניו.

הרב צבי לפקוביץ זצ"ל, הותיר אחריו שבעה ילדים. אחד מקרובי משפחתו מספר לנו כי "עד יומו האחרון הוא היה בריא, אף אחד לא חלם שזה יקרה".

המנוח זצ"ל שימש לפני כשש שנים כמגיד שיעור בישיבת רש"י, שם למד אחד מבניו ואילו בן אחר עד היום משמש שם כמלמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר