אני טיפוס של הרגלים. אף פעם לא משנה את הזמנת הקפה הקבועה שלי (עם חלב מוקצף היטב, תודה ששאלתם) ובגדים שחורים תמיד יהיו המועדפים עלי. בקיצור, אני אוהבת יציבות ומתקשה לשבור שגרה.

בחודש שעבר יצאתי מאזור הנוחות שלי והתחלתי להתאמן לריצת 10 ק"מ במרתון הראשון שלי, עם החברה הכי טובה שלי. הייתי אומללה ולא רק בגלל שהתאמצתי יותר מדי. שמתי לב שנתקפתי בכאבי ראש זמן קצר לאחר כל ריצה. לא ייחסתי להם חשיבות רבה מדי ונעזרתי במשככי כאבים, אבל הכאבים לא הרפו.

לאחר שהתלוננתי בפני מכרה, היא ציינה שכנראה זנב הסוס המתוח והגבוה שעשיתי לעצמי לזמן האימון, הוא הסיבה הסבירה לכאבי הראש שלי. היא הושיטה לי סט של גומיות ורודות רכות והמליצה לי להחליף את הקוקו הגבוה באחד נמוך.

"הסיבה העיקרית להופעת כאב ראש, נובעת מהמתיחה או הכוח המופעלים על הקרקפת כאשר השיער משוך חזק בקוקו", אומרת ד"ר לורן ר. נטבוני, עוזרת לפרופסור לנוירולוגיה במרכז לכאבי ראש וכאבי פנים, בבית החולים הר סיני בניו יורק. התופעה מכונה "external traction headache" - כאב ראש של מתיחה חיצונית, בתרגום חופשי - ואלו שנוטות לסבול ממיגרנות לעתים קרובות, בסיכוי גבוה יותר לסבול גם מהם. "זה נובע מרמת רגישות יתר של העצבים סביב הפנים והקרקפת ביסודה, או תחושת כאב שבאה כתוצאה מגירוי שאינו כואב באופן רגיל - אלודיניה".

ד"ר נטבוני מציינת כי אלודיניה יכולה להתפשט לכל הראש, מה שהופך כל מגע עם אותו אזור למציק. "כל גירוי, כולל יצירת קוקו או אפילו חפיפת השיער, עלול להכאיב", היא אומרת. "לנשים הסובלות ממיגרנות תכופות שיש להן אלודיניה, יתכן שסרטי ראש או צמות יכולות לגרום להתקף מיגרנה".

בעוד שסוג השיער אינו משפיע על רמת כאבי הראש, תסרוקות מסוימות אכן עושות את ההבדל. "הייתי ממליצה על עיצוב שיער שימזער את כמות המתיחה שיש על הקרקפת", אומרת ד"ר נטבוני. "המשמעות היא הימנעות מכל מה שמהדק את הקרקפת. זנב סוס משוחרר, קוקס בעורף או צמות שקשורות בסוף - עדיפים. אם בחרתן בסגנון עיצוב שמפעיל לחץ על הקרקפת, תנו לראש מנוחה ואל תעצבו השיער כך כל יום". וכן, זה בהחלט עוזר להוריד את השיער למטה.