האם קפאין מותר בהנקה? הנה תשובות המומחים

כשהצאצא שלכן סוף סוף כאן, אתן מתקשות לחכות לחזור ליהנות שוב מקפאין, סושי ואלכוהול, כמו לפני ההריון. אלא שחברותיכן הזהירו אתכן שקפאין פוגע בתפוקת החלב ובשינה של התינוק. האמנם? (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

עברתן תשעה חודשים ללא המאכלים האהובים עליכן (סושי, קפה, אלכוהול מדי פעם והרשימה עוד ארוכה...) ועכשיו, כשהצאצא הזעיר שלכן סוף סוף כאן, אתן לא יכולות כבר לחכות לחזור ליהנות מהם שוב, כמו פעם. אלא שחברתכן הטובה ביותר גילתה לכן שהסוד לגרום לתינוקכן לישון רצוף במשך הלילה, הוא להישאר נקיות משוקולד, סודה, תה וקפה והקולגה שלכן מתחייבת שהרגל הקפה שלה חיבל בכמות החלב שהפיקה. האם הן צודקות? להלן ההנחיות לגבי קפאין והנקה, אחת ולתמיד:

החדשות הטובות: צריכה מתונה של קפאין (כשתי כוסות קפה ליום), בטוחה לחלוטין בזמן הנקה, ממש כמו בהריון - כך קובעת המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים ("ACOG"), האומרת: "שתיית קפאין בכמויות בינוניות (200 מ"ג ליום) ככל הנראה לא תשפיע על תינוקכן". (אנחת רווחה). האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים מחזקת את הדעה הזו ומכנה את הקפאין ב"תרופה אימהית ההולמת בדרך כלל את ההנקה".

אמנם נכון שאפשר למצוא עקבות של קפאין בחלב אם, אך הכמות שמועברת למעשה לתינוקכן היא בדרך כלל קטנה מכדי שתשפיע עליו, אבל זה לא אומר בהכרח שעליכן להתחיל את היום באספרסו משולש. אז להלן מספר דברים שכדאי לזכור כשמדובר בקפאין והנקה:

על פי נתוני ה-"ACOG": "יילודים ופגים רגישים יותר להשפעות של קפאין". לכן, כדאי שאימהות מיניקות יצרכו כמויות נמוכות יותר של קפאין בימים הראשונים לאחר שנולד תינוקן, או אם תינוקן פג.

באשר להשפעת הקפאין על אספקת החלב, התשובה היא שמדובר במיתוס (הידד). אבל שוב, יש אזהרה. מולי פטרסן, יועצת הנקה מוסמכת, מסבירה: "הקפאין מהקפה יספג בחלב האם שלכן. חלק מהתינוקות רגישים יותר לקפאין וזה יכול לגרום למהומה וסירוב מצידם לינוק. ירידה זו בהנקה יכולה להוביל לירידה בהיצע".

אם אתן מבחינות שתינוקכן נראה חסר מנוחה באופן כללי או לאחר שאתן צורכות קפאין, אולי מוטב שתקצצו את צריכת הקפאין שלכן למשך כמה שבועות, כדי לראות אם יש שינוי. אתן יכולות גם לנסות לתזמן את צריכתכן, כך שלא תפריע ליניקה (קפאין בדרך כלל מגיע לשיאו בחלב אם שעה עד שעתיים לאחר הבליעה).

אז הנה, יש לכן אישור. תיהנו מכוס ההפוך של הבוקר שלכן ללא חשש. (תכלס, אחרי כל ההשכמות באמצע הלילה, הרווחתן אותה ביושר.)

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית