עברתן תשעה חודשים ללא המאכלים האהובים עליכן (סושי, קפה, אלכוהול מדי פעם והרשימה עוד ארוכה...) ועכשיו, כשהצאצא הזעיר שלכן סוף סוף כאן, אתן לא יכולות כבר לחכות לחזור ליהנות מהם שוב, כמו פעם. אלא שחברתכן הטובה ביותר גילתה לכן שהסוד לגרום לתינוקכן לישון רצוף במשך הלילה, הוא להישאר נקיות משוקולד, סודה, תה וקפה והקולגה שלכן מתחייבת שהרגל הקפה שלה חיבל בכמות החלב שהפיקה. האם הן צודקות? להלן ההנחיות לגבי קפאין והנקה, אחת ולתמיד:

החדשות הטובות: צריכה מתונה של קפאין (כשתי כוסות קפה ליום), בטוחה לחלוטין בזמן הנקה, ממש כמו בהריון - כך קובעת המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים ("ACOG"), האומרת: "שתיית קפאין בכמויות בינוניות (200 מ"ג ליום) ככל הנראה לא תשפיע על תינוקכן". (אנחת רווחה). האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים מחזקת את הדעה הזו ומכנה את הקפאין ב"תרופה אימהית ההולמת בדרך כלל את ההנקה".

אמנם נכון שאפשר למצוא עקבות של קפאין בחלב אם, אך הכמות שמועברת למעשה לתינוקכן היא בדרך כלל קטנה מכדי שתשפיע עליו, אבל זה לא אומר בהכרח שעליכן להתחיל את היום באספרסו משולש. אז להלן מספר דברים שכדאי לזכור כשמדובר בקפאין והנקה:

על פי נתוני ה-"ACOG": "יילודים ופגים רגישים יותר להשפעות של קפאין". לכן, כדאי שאימהות מיניקות יצרכו כמויות נמוכות יותר של קפאין בימים הראשונים לאחר שנולד תינוקן, או אם תינוקן פג.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

באשר להשפעת הקפאין על אספקת החלב, התשובה היא שמדובר במיתוס (הידד). אבל שוב, יש אזהרה. מולי פטרסן, יועצת הנקה מוסמכת, מסבירה: "הקפאין מהקפה יספג בחלב האם שלכן. חלק מהתינוקות רגישים יותר לקפאין וזה יכול לגרום למהומה וסירוב מצידם לינוק. ירידה זו בהנקה יכולה להוביל לירידה בהיצע".

אם אתן מבחינות שתינוקכן נראה חסר מנוחה באופן כללי או לאחר שאתן צורכות קפאין, אולי מוטב שתקצצו את צריכת הקפאין שלכן למשך כמה שבועות, כדי לראות אם יש שינוי. אתן יכולות גם לנסות לתזמן את צריכתכן, כך שלא תפריע ליניקה (קפאין בדרך כלל מגיע לשיאו בחלב אם שעה עד שעתיים לאחר הבליעה).

אז הנה, יש לכן אישור. תיהנו מכוס ההפוך של הבוקר שלכן ללא חשש. (תכלס, אחרי כל ההשכמות באמצע הלילה, הרווחתן אותה ביושר.)