אאא

שני ילדינו נעדרים מבית הספר ושוהים בבית כבר מספר ימים, עם חום, כאבי גרון, נזלת ואפילו וירוס מעיים ולדבריהם, הם ממש לא היחידים. זו עונת השפעת, מסתבר. משמעות הדבר היא, שעל כתפינו, ההורים, מוטלת עכשיו משימת חיינו להבטיח שלא נחלה גם אנחנו - כי אין לנו את הזמן לכך ואנו סמוכים ובטוחים שגם אתם מצויים באותו המצב. אנו נחושים להישאר בריאים ובכושר כל החורף - החל מרגע זה.

אז אם אתם רוצים לתת למערכת החיסונית שלכם דחיפה קטנה, הנה חמישה דברים שמומחים מתחייבים שיעשו את העבודה:

1. לישון מספיק

כולנו יודעים שמחסור בשעות שינה יכול להותיר אותנו עייפים, אבל האם ידעתם שהוא יכול גם לגרום לכם לחלות? השינה חשובה להפליא למערכת החיסונית שלכם ובמיוחד בחודשים הקרים, כשאנו רגישים יותר לכל מפגע.

וודאו שאתם נמים בין שבע לשמונה שעות בכל לילה ונסו ללכת לישון ולקום באותה שעה בכל יום, אפילו בסופי שבוע. זה יעזור לווסת את מחזור השינה שלכם ויגרום לכם לישון טוב יותר.

2. ללגום תה ירוק

ישיבה על הכורסה עת יורד הלילה והרוחות שורקות בחוץ, עם כוס תה מהביל ועוגיה, היא לא רק מרגיעה, אלא גם טובה לגופכם. במיוחד אם אתם בוחרים בזן הירוק, שהוא מלא בנוגדי חמצון, מינרלים וויטמינים.

3. להתעמל

מזג אוויר קר וערבים אפלים יותר, גורמים לכולנו לרצות לנוח. אך למעשה, בתקופה זו, חשוב מתמיד לבקר בחדר הכושר. אימון גופני שלוש פעמים בשבוע הוא אידאלי למניעת השמנה ולהענקת חיזוק למערכת החיסון.

4. לאכול אגוזים ושום

השום ידוע בתכונותיו האנטיבקטריאליות והאנטי דלקתיות ואגוזים, למיניהם, מלאים בשומנים בריאים, הידועים כגורמים המבריאים את גופכם - ומעניקים לכם עור צעיר וחלק.

5. לעשות אמבטיה

אמבטיה לא רק תחמם אתכם, אלא גם תגרום לכם להירגע, לישון טוב יותר ואף יכולה לחזק את מערכת החיסון שלכם, אם תעשו זאת נכון.

בפעם הבאה שתמלאו את האמבט, נסו זאת: הוסיפו 2-3 חופנים של מלח ים, מיץ מלימון אחד וקצת רוזמרין טרי או מיובש וטימין או מרווה. השאירו את עשבי התיבול להשריה באמבטיה למשך 5-10 דקות, לפני שאתם נכנסים פנימה.