מחקר: נשים עם גבות עבות הן נרקיסיסטיות

פעם, עת היינו ילדות צעירות, גבות דקות ומשורטטות היו במודה וכן גם עודף משקל קל. אבל הזמנים השתנו ואיתם גם צווי האופנה. כיום, כולנו חושקות בגוף רזה וגבות עבות - מה זה אומר עלינו בעצם? (יופי)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר שנים שגבות דלילות היו באופנה (אנו מתכוונות אליכן, שנות ה-90), חלה תפנית ובימינו אנו, גבות דומיננטיות הן חלומה של כל נערה ואישה ורבות מאיתנו משתמשות בעפרונות, תכשירי ג'ל, צלליות ואפילו בסבון מיוחד, על מנת להשיג את המראה הנחשק.

אממה, למרות נפוצותן, גבות עוצמתיות יותר מקושרות לתכונה אישיותית פחות רצויה: על פי מחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו ופורסם בכתב העת "Journal of Personality", עיצוב וגידול גבות גרנדיוזיות הוא הרגל שזכה לניקוד גבוה בסולם האהבה העצמית.

כדי להגיע למסקנה זו, המדענים צילמו את המשתתפות שענו על סדרת שאלות. התצלומים נחתכו, כך שניתן היה לראות רק את הגבות של אלו שלקחו חלק בניסוי, בטרם אנשים חיצוניים דירגו אותן בתיאורים שונים, כמו 'מטופחות', 'מובחנות' ו'נשיות'. שני מרכיבי המחקר הושוו ונמצא קשר בין נטיות של התעלמות מצרכי הזולת לבין גבות בעלות נוכחות בולטת.

אבל מה ההסבר האפשרי לדבר?

ד"ר מירנדה ג'קומין, מחברת המחקר, אמרה לעיתון "אינדפנדנט" שהסיבה יכולה להיות קשורה לנשים יהירות שרוצות להיות בעלות מראה ייחודי וקלות לזיהוי - דברים שקווי שיער נועזים מעל העיניים יכולים לעזור בהשגתם.

"גבות מקלות על זיהוי הפנים... נשים אגואיסטיות, עשויות לשמור על גבות ברורות, עבות וצפופות, כדי לשפר את ההכרה אותה הן חושקות להשיג", הסבירה.

למרות הכל, אנו עדיין שואפות לקום בבוקר ביום בהיר, להביט במראה ולגלות שבאורח פלא, גבותינו צמחו באופן ניכר בלילה, גם אם זה יגרום לנו להצטייר ככאלו שעסוקות בעצמן יותר מדי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית