"לא בלי היסוס"

אביחי מנדלבליט התקפל: דן אלדד יהיה מ"מ פרקליט המדינה

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד למינוי של דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה. הערב החליט לחזור בו והודיע: "מסיר את התנגדותי - אך לא בלי היסוס" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)

לאחר שהתנגד למינוי של דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה. הערב (רביעי), כתב היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מכתב לחברי הנהלת פרקליטות המדינה והודיע: "מסיר את ההתנגדות - לא בלי היסוס".

בתחילת מכתבו הסביר למה התנגד למינוי: “בחוות דעת משפטית מפורטת שהעברתי לשר המשפטים בנושא, לפני כחודשיים, הבהרתי כי לנוכח המאפיינים המיוחדים של תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, נדרש שהמינוי האמור יעשה – לכל הפחות – בהיוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה”.

"מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה לא רק שאינו תואם את הנורמות המשפטיות המתחייבות, אלא אף מעלה חששות כבדים ביחס להשלכות על אמון הציבור בעצמאות עבודתה של מערכת התביעה".

כאן החליט להסביר את המניעים להחלטתו: "מתוך תחושת אחריות.. ומתוקף תפקידי כמי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק, החלטתי – לא בלי היסוס – כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת הפרקליטות – לא אעמוד על התנגדותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר