המדריך לבחירת תאורה שתאיר נכון כל חלל בבית

גם אחרי שעיצבנו את הבית ושקדנו על כל פרט ופרט, לתאורה בבית יש תפקיד גדול, הוא יכול להקפיץ ולשדרג את החללים בבית והוא יכול לעשות ההיפך (עיצוב הבית)

מיכל ולקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא בכל יום יוצאים למסע אורות ולא בכל יום מחליפים תאורה בתאורה חדשה. מה שאומר שכדי להצליח במשימה צריך לחשוב בכובד ראש על כל השיקולים והצרכים שלנו בהקשר לאור הגנוז.

גם אחרי שעיצבנו את הבית ושקדנו על כל פרט ופרט, לתאורה בבית יש תפקיד גדול, הוא יכול להקפיץ ולשדרג את החללים בבית והוא יכול לעשות ההיפך. כמו שכתוב מי ישפל ומי ירום.

אינה דומה תאורה של סלון לתאורה של חדר אמבט ואינה דומה נורת הלוגן לנורת לד ולכן יש לתת את הדעת בכמה נושאים חשובים.

כאשר נבחר תאורה לחדר הכי חשב בבית, הלא הוא הסלון, נשים לב קודם כל לגודלו. במידה והסלון גדול מאוד נוכל לרכוש גוף תאורה גדול שמוצמד לתקרה וכך הוא מפזר אור שווה בכל החדר.

גם נברשת שתלויה גבוה תוכל לעשות את העבודה. לעתים יש לנו שני חלקים בסלון, אחד משמש כאזור הישיבה, כורסאות ושולחן קפה, והשני חדר האוכל. אם כך הדבר, כדאי לשים מעל שולחן האוכל נברשת קצת יותר נמוכה שעושה תחושה משפחתית ונעימה סביב שולחן השבת.

את הנברשת נבחר לפי סגנון הסלון ונתאים אותה לאווירה שאנו רוצים לייצר בו.

האפשרות השנייה והאופנתית מאוד שפרצה לתודעה בשנים האחרונות היא מנורות שקועות תקרה. אלו מנורות שלא תופסות מקום בחלל החדר כי הן בנויות בדרך כלל בתוך הגבס או התקרה עצמה ויוצרות קו נקי מאוד.

אחד הדברים החשובים שחייבים לזכור הוא האור הטבעי שיש בבית. אין כמו אור טבעי וכדאי לשים לב לזה גם מבחינת צריכת החשמל. אם לדוגמא מדובר בסלון חשוך, ככל הנראה נצטרך להפעיל את החשמל שעות רבות ביממה, כדאי לחשוב על נורות ומנורות שחסכוניים בחשמל כדוגמת לד מסוגים שונים.

שנים על גבי שנים, דורים של דורות יש ויכוח בין בני הזוג לגבי צבע האור. בדרך כלל את אוהבת צהוב והוא אוהב לבן והסיבות מובנות ביותר. את לא רוצה שיראו כל פצעון או שערה שלא במקומה ואילו הוא פשוט רוצה לראות!. את תגידי שהאור הצהוב נותן תחושה של בית וחמימות והוא יאמין לך אבל יתעקש שבחדר העבודה שלו האור יהיה לבן פלורוסנטי. את תמשיכי להיראות טוב בתאורה העמומה הזאת והוא בחדרו יקרא ספר בלי להרכיב משקפיים.

שימו לב, אם תרצו להוסיף עניין בפינות שונות בסלון, או כדי להאיר ציור יפה או ארון כלי כסף נאה, תוכלו לשים מנורה פינתית עומדת או מנורת קיר מקוונת שמתמקדת במה שאתם רוצים להדגיש.

במטבח כדאי ללכת על תאורה ברורה לבנה שמפיצה אור לכל חלקי המטבח. לא כיף לבשל במטבח חשוך.

כשיש משטח עבודה גדול כמו דוגמת אי צריך להוסיף תאורה שממורכזת אליה. כך גם באזור פינת האוכל, כדאי להוסיף מנורה שתלויה מהתקרה ומחבקת באורה את הסועדים.

בחדרי השינה כדאי שיהיו כמה סוגי תאורה מאחר שהן צריכות למלא כמה פונקציות.

במרכז התקרה גוף תאורה גדול שמאיר את כל החדר. מעל שידת האיפור כדאי שתהיה מנורה שמפיצה אור רך ונעים. זה גם מצויין לשבת כאשר אנחנו לא רוצים שתהיה עלטה מוחלטת באזור האחורי של הבית. במיוחד כשיש ילדים קטנים.

עוד דבר חשוב בחדר השינה וגם בחדרי הילדים. מנורות לילה לקריאה. גם באלו יש סוגים שונים. כדאי לבחור בנורות שלא מתחממות מדי. לא נעים ולא בריא.

טיפ חשוב: בחדר השינה כדאי לשים מתגים גם ליד המיטה כדי שחלילה לא נצטרך לקום לכבות את האור.

עד כאן תורת התאורה המקוצרת. כשתלכו לחנות התאורה הקרובה לביתכם זכרו שהאור הגדול נמצא בכם והוא יכול להאיר אולם ומלואו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר