היפרדו לשלום: כללי עיצוב שכבר לא תקפים בשנת 2020

כדי להפוך את 2020 לשנה בה אנו מתחילים ליצור חללים שבאמת משמחים אותנו ועושים לנו טוב על הלב, הנה שני כללי עיצוב שהגיע הזמן לבחון מחדש ואולי אף להשאיר בעבר (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ככל שנוקפות השנים והזמנים משתנים, בלתי נמנע שתפיסות מסוימות בעיצוב פנים שנהגו לפני עשרות שנים (או אפילו מאות שנים), כבר לא רלוונטיות. כעת, כאשר הגיעה שנת 2020, העשור החדש מבקש מאיתנו לבחון שוב כמה יסודות עיצוב מיושנים. כמו הקונספט המגביל שרק צבעים מסוימים "משתלבים זה עם זה", אנו בודקים בשנית רעיונות עיצוב שלקחנו עד היום כמובנים מאליהם.

אז כדי להפוך את 2020 לשנה בה אנו מתחילים ליצור חללים שבאמת משמחים אותנו, הנה שני כללי עיצוב שהגיע הזמן להשאיר בעבר:

שצבעים מסוימים "לא הולכים ביחד"

בטח שמעתם כל מיני חוקים לגבי הצבעים שנראים טוב ביחד ולגבי אילו שאינם (כמו כחול ושחור). אך באופן כללי, טענות הללו הן הפשטות יתר של תורת הצבעים, שכן, כל הצבעים יכולים להיראות טוב בצוותא - כל עוד אתם בוחרים את הגוונים הנכונים ומרכיבים אותם בהקשר הנכון. אמנם עקרונות אלו עשויים להועיל למי שאינו בטוח בבחירותיו, אך הם יכולים גם להיות מגבילים.

השנה, שכחו ממה שלמדתם על צבעים ש"לא משתלבים" ובמקום זאת, קשטו את ביתכם בצבעים שאיתם תרצו לחיות. אם אינכם בטוחים, התחילו עם השקעה קטנה, כמו הנחת שתי כריות של צמד הצבעים שאתם רוצים לנסות. חיו עמן מספר שבועות, כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם אוהבים את השילוב, לפני שתתחילו לצבוע או להתקין אריחים חדשים.

שצריך לבחור סגנון

האם סגנון העיצוב הביתי שלכם מודרני יותר, כפרי, מלכותי? למרות שתוויות אלה יכולות להיות דרכים מועילות לזהות לאיזה רהיטים, צבעים וחומרים אתם מועדים, הן לא צריכות להגדיר את החלל שלכם. בשנים האחרונות ראינו את עליית התפאורה ה"אקלקטית", או בתים שמאמצים שילוב של סגנונות. יתכן שיש ארכיטקטורה מסורתית המשתדכת נהדר עם ריהוט מודרני, או ריהוט קלאסי עם צבעים עכשוויים.

בונוס נוסף של עיצוב מגוון יותר: הבית שלכם לא יראה פתאום "לא במודה" ברגע שסטייל כפרי או מודרני יצא מהאופנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר