שלושה רטבים קלאסיים ומנצחים לסלמון בתנור

הוא בריא, הוא טעים, מספיקים לו רק קצת מלח ולימון, ואין תוספת שתשימו לצדו שלא תרוויח מנוכחותו. זהו דג הסלמון כמובן (אוכל, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: יח"צ)

הוא בריא, הוא טעים, מספיקים לו רק קצת מלח ולימון, ואין תוספת שתשימו לצדו שלא תרוויח מנוכחותו. זהו דג הסלמון כמובן. להכנה מהירה של הדג תוכלו לאפות אותו כנתחים בתנור לכמה דקות (רצוי בתוך נייר כסף, בין 15-10 -דקות, תלוי במידת העשייה החביבה עליכם), ותקבלו מעדן איכותי וידידותי לכל המשפחה.

אך, איך בכל זאת אפשר לשדרג מנת סלמון בתנור לגבהים חדשים? הסוד הוא ברטבים הנלווים לו. הרטבים והטופים לוקחים את דג הסלמון לכיוונים חדשים, ומוסיפים לו תחכום ואנינות. בנוסף הם מחברים אותו עם התוספת שלצידו לכדי יצירה קולינרית מושלמת.

הנה כמה רעיונות לרטבים שייקחו את המאכל הפשוט והאהוב אל תחום הגורמה, והתוספות המתאימות להם ביותר.

הרוטב הקלאסי- חרדל דיז׳ון

את הרוטב הזה כדאי לגזור ולשמור ולנסותו גם על עוף וסלטים. ברוטב החרדל הקלאסי ניתן למצוא: חרדל דיז׳ון, שמן זית, לימון, שום ודבש וכמובן מלח ופלפל לפי הטעם. פזרו את נתחי הסלמון במרווחים שווים בתבנית האפייה, ומרחו על נתחי הדג משני צדדיו את הרוטב. למריחה אחידה של הרוטב על הדג מומלץ להיעזר במברשת סיליקון. לאחר שהוצאתם את נתחי הדג מהתנור תוכלו לעטר אותם בפטרוזיליה קצוצה ולהגיש מיד. סלמון בתנור ברוטב חרדל משתלב מצוין עם תוספת של תפוח אדמה בתנור ושעועית ירוקה.

הרוטב הלבן- חלב קוקוס

הרוטב האסיאתי הנפלא והסמיך מכיל: חלב קוקוס, סויה, שום וצ׳ילי לפי טעמכם. אם מתחשק לכם להוסיף ולהעז, צרפו גם ג׳ינג׳ר וקארי אדום לתערובת. החלו באפייתו של הסלמוןבתנור, ובמקביל בשלו את הרוטב במחבת. התוספת של הסלמון במנה העשירה הזו היא האורז כמובן, שסופג לתוכו את הרוטב הסמיך. כשהסלמון והאורז מוכנים, צקו מעליהם ביד רחבה את הרוטב, שטעמיו לא מפסיקים להפתיע. מלבד סלמון בתנור, מומלץ לנסות את הרוטב גם עם טופו, קארי אטריות וקארי עדשים.

הרוטב האיטלקי- פטריות ושמנת (גרסת פרווה)

הרוטב הקרמי והנפלא הזה ימלא את הבית שלכם בריחות המטבח הטוסקני. וכדי שתוכלו להסיר מליבכם כל דאגה הנוגעת לכשרות, גרסת השמנת־פרווה תספק עבורכם את אותה החוויה ואת אותה האיכות. התוספת המומלצת לצד מנה זו היא ברוקולי. אופציה נוספת היא פירה, שאף הוא ירוויח מטעמיו העשירים של הרוטב.

אם מתחשק לכם להכין גרסה פשוטה ומהירה של הסלמון,מספיק שתקשטו אותו לפני האפייה בפלחי לימון, כמה שיני שום, ענפי טימין, מלח גס ופלפל שחור. רוטב מהיר נוסף אשר יחמיא לדג זה הוא חמאת הלימון. פזרו על נתחי הסלמון חתיכות של שום גרוס, וצקו מעליו מיץ לימון שעורבב יחדיו עם חמאה מומסת. את הרוטב מזגו ביד רחבה גם על התוספת המומלצת - אספרגוס צרובים קלות.

ואם תהיתם, היין המתאים ביותר לצידו של דג הסלמון הוא יין לבן מקורר. אם אינכם חובבים יינות מתוקים, הסוביניון בלאנק יתאים אף הוא. בתאבון!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר