מחקרים חדשים

ארגון הבריאות העולמי: 'הנגיף שורד באוויר'

במסיבת עיתונאים ווירטואלית של ארגון הבריאות העולמי נמסר כי במחקרים שנערכו נמצא כי נגיף קורונה יכול לשרוד בתנאים מסוימים אף באוויר. ההמלצה: בדיקות רבות יותר (עדכונים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

מחקרים חדשים מדאיגים על עמידותו של נגיף הקורונה. ד"ר מריה וואן קרקהוב, ראש היחידה למחלות מתפתחות בארגון הבריאות העולמי, חשפה אתמול (חמישי), במסיבת עיתונאים וירטואלית שערכה כי הנגיף יכול לשרוד בתנאים מסוימים אפילו באוויר.

ידוע כבר שהנגיף מועבר בעיקר דרך נוזלים בעקבות עיטושים ושיעולים, אך כעת טוענים הרופאים, אותם ציטטה קרקהוב כי הצליחו לוודא כי במקרים מסוימים של לחות וגירוי של השיעול של החולה ישנה אפשרות שהחלקיקים ישרדו זמן רב באוויר.

חוקרים רבים ברחבי העולם בודקים וחוקרים את הנגיף בניסיון להבין היכן הוא מסוגל או אינו מסוגל לשרוד והאם הבדלי לחות וטמפרטורה משפיעה עליו וכיצד הוא מגיב למשטחים שונים.

מחקרים שנערכו עד עתה מצאו כי הנגיף יכול לשרוד באירוסולים באוויר (נוזלים וחלקיקים שנמצאים באוויר) עד שלוש שעות. כמו כן, המחקר מראה כי הנגיף שורד עד 4 שעות על נחושת, עד 24 שעות על קרטון ועד שלושה ימים על פלסטיק ופלדה מה שאומר שניתן להידבק ממנו במגע במשטח מזוהם.

המחקר בנגיף עצמו מסכן את החוקרים עצמם ולכן כחלק מהמאבק בנגיף והשמירה על צוותי הרפואה הנמצאים בחזיתו, ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי צוותי רפואה ברחבי העולם ישתמשו במסכות מסוג N95 שכן הן מסננות 95% מכל הנוזלים וחלקיקים הנישאים באוויר.

"חשוב מאוד שצוותים רפואיים שמטפלים בחולים ומבצעים הליכים רפואיים בחולי קורונה ינקטו אמצעי זהירות מקיפים. צוותי הרפואה במתקנים שלנו משתמשים במיגון סטנדרטי, ובנוסף הם משתמשים באמצעי הגנה מפני חליקיקים הנישאים באוויר", הוסיפה קרהקוב לעיתונאים.

בארגון הבריאות העולמי ממליצים לכל המדינות לבצע כמה שיותר בדיקות על כל מי שחשוד כחולה בקורונה ובמידה והוא נמצא חיובי לבודד אותו ולאתר את האנשים שהיו עמו במגע עד יומיים לפני פיתוח התסמינים. לטענת הארגון למרות העלייה החדה במספר הנדבקים לא בוצעו מספיק פעולות מנגד מצד המדינות כדי להגדיל את מספר הבדיקות והבידודים המוכרחים.

במחקר שנערך בעיר קטנה באיטליה, ביצעו הרופאים בדיקה לכל תושבי העיר כשהם מבודדים את כל אלו שנמצאו חולים, תוך כמה ימים הייתה ירידה חדה במספר הנדבקים במחלה. בדיקת כל התושבים ואיתור החולים מאפשר לא רק את זיהוי מוקדי הסיכון אלא גם מונע מאנשים שחשודים כחולים להסתובב כרגיל בשל העובדה שכבר יודעים שהם חולים ושכניהם לא יאפשרו להם להמשיך ולסכן אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר