לצלוח את הקורונה - בלי לפרק את הבית

יום אחד ימצא חיסון לקורנה, מה אתם עושים היום כדי לפתח את החיסון לזוגיות שלכם? עו"ד ורד עובדיה, בטור מיוחד על "הוירוס שיכול לפרק משפחה", ואיך לצלוח את התקופה בשלום (מאמע)

עו"ד ורד עובדיה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצולמת)

כמעט בכל מקום אנו שומעים על השלכותיו ההרסניות של נגיף הקורונה על חיינו – מהפן הכלכלי, עסקי, והמשפחתי. לא מעט מומחים ואנשי מקצוע גורסים כי בקרוב נהיה עדים למגמה של עליה בשיעור הגירושין.

בין אם מדובר בנתון מבוסס או נבואת זעם, כאשת מקצוע שטיפלה בעשרות אם לא מאות תיקי גירושין, הרשו לי להציג את הצד האופטימי יותר.

לא פייר לשפוט תקופה משבר שכזאת כאבן בוחן לנישואים שלכם, מאחר ונישואים מטבע הדברים דורשים תחזוקה ועבודה יומיומית, גם זוגית וגם אישית, ולכן אל תרוצו לא למסקנות ולא למדרגות בית הדין – פשוט תנשמו.

השהות הביתית שנכפתה על זוגות רבים, עם הילדים בבית ועם חוסר ודאות בריאותי וכלכלי - מיתרגמת פעמים רבות למתחים ולריבים בין בני הזוג. במקרים קיצוניים המשבר עלול להחמיר עד לבעיות של אלימות במשפחה.

זה הזמן להתחמש להרים את דגל השפיות ולשים בבידוד את המשקעים השליליים ולראות את המציאות כפי שהיא מתרחשת כאן ועכשיו. כיום, זוהי שעתה היפה של הטענה שהכל עניין של תפיסה, בימים של הסגר וחוסר וודאות טווח הבחירה מאוד מצטמצם, אבל דווקא עכשיו כדאי לרכוש בנוסף למסכה ולאלכוג'ל גם משקפיים חיוביות.

בליל הסדר יש הגדה שהיא הוויז הרוחני שמדריך אותנו בלילה הזה, וכאן ברוח חג הפסח הממשמש ובא ננסה לעשות סדר בתוך כל הכאוס ולנסח וויז התנהגותי.

מצאו נקודות אור ביום ופרגנו לעצמכם זמן רק פרטי בו אתם עושים משהו טוב לעצמכם ספר טוב, כוס יין וכל דבר שממלא את המצברים.

למדו איך לשפר את התקשורת ביניכם. אם יש לכם ילדים ותחליטו להיפרד אזי התקשורת בינכם תמשיך עוד שנים רבות. ואין צורך להאריך על התרומה של תקשורת נכונה למערכת יחסים.

יש דרכים יצירתיות ללבן את הקשיים בזוגיות כמו גישור זוגי באמצעות תוכנת zoom.

מצאו חדר סטרילי מרעשים, ונסו ללבן את הקשיים ולמצוא דרכים להיחלץ מהמשבר.

ראו את התקופה הזאת כחדר כושר לאימון זוגי, גם אם בסופו של דבר המאמץ לא יצלח, עדיין תצאו מהתקופה עם שרירים חדשים או חיזוק הקיימים והם ילוו אתכם בדרך החדשה.

אתם כבר נמצאים בבית אחד עם השני השתמשו בתקופה זו להסתכלות פנימית, לדבר על הדברים בנחת ולברר את השאיפה הזוגית שלכם ביחד ואת הדרך שעשויה להוביל אתכם אליה.

יום אחד ימצא חיסון לקורנה, מה אתם עושים היום כדי לפתח את החיסון לזוגיות שלכם?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית