בארבעה צעדים: כך תיצרו גינת ירק בחצר הפרטית שלכם

בניגוד לסוודר סרוג בעבודת יד או לבניית שולחן עץ מאפס, נטיעת גן ירק, עשב או פרי היא קלה במיוחד. כל מה שצריך: כמה שעות, אספקה ​​נכונה ורצון עז לצאת מהבית ולספוג שמש ואוויר צח (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תופעה אחת בלתי צפויה (אך מעולה) שצברה תאוצה בעקבות מצבנו החברתי הנוכחי: התחייה מחדש של "גני ניצחון", גני ירקות ופירות בשיטת "עשה זאת בעצמך". הרעיון הוא לשתול מספיק תוצרת שתהווה לכם מקור מזון אישי, כדי שלא תצטרכו להסתמך על משאבים חיצוניים. רענון מהיר בפרטי ההיסטוריה: חלקות הגידול הללו בחצר הבית קיבלו את שמן מתקופות מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה, כאשר אנשים עודדו לעזור במניעת מחסור באוכל (ולוודא שיש מספיק אוכל לחיילים שנלחמים מעבר לים), על ידי גידול ירקות בעצמם. כך בעצם נולדו גני הניצחון.

אמנם כיום אין סיבה לחשוש ממחסור באוכל, אך שמנו לב ש"גני הניצחון" המודרניים הולכים ופורחים בכל זאת ובניגוד לסוודר סרוג בעבודת יד או לבניית שולחן עץ מאפס, נטיעת גן ירק, עשב או פרי היא למעשה קלה במיוחד. כל מה שצריך זה כמה שעות, אספקה ​​נכונה ורצון עז לצאת מהבית ולספוג את השמש והאוויר הצח.

כך תוכלו ליצור גן ירק בעצמכם:

שלב 1: אספו את הכלים והציוד שלכם

תזדקקו לאדמה עשירה בחומרים מזינים. בעיקרון, כל קרקע אדמתית המיועדת לגידול ירקות, עשבי תיבול או פרי תתאים לכם. תצטרכו גם כמה כלים: כפפות גינון, מגרפה, אֵת וצינור סמוך. כמובן, כל זה לא יכול לקרות ללא זרעים או צמחים ראשוניים לכל סוגי התוצרת שתרצו לגדל. אנו ממליצים להתחיל עם עגבניות, עשבים וירקות עליים.

שלב 2: תחמו את השטח שלכם

בחרו אזור שטוח ולא משופע בחצר שמקבל לפחות שש שעות של אור שמש ישיר (אם כי חלק מצמחי המרפא והירקות עשויים להזדקק לצל חלקי). שטח אידיאלי משתרע על פני 2.5 מ"ר.

כמו כן, המיקום תלוי בכיוון הגן שלכם. נסו לשתול בצד מזרח-מערב כדי שהצמחים לא יצלילו זה את זה מהשמש. הצמחים הגדולים ביותר שלכם צריכים להיות ממוקמים בצד הצפוני והמערבי של הגן, כך שהם לא יאפילו על אף אחד מהקטנים.

שלב 3: הכינו את הקרקע שלכם

ראשית, חפרו דרך השכבה שמכסה כרגע את האדמה ואז עוד מעט באדמה שמתחת. בשלב הבא, פרשו שכבה של 7 ס"מ אדמה לכל מטרה על חלקת הקרקע שלכם, ערבבו אותה לתוך 15 הסנטימטרים של האדמה הטבעית.

שלב 4: שתלו, שתלו, שתלו

צרו שורות לכל סוג של צמח. לכל צמח צריך להיות שטח מוגדר משלו.

בשלב הבא עקבו אחר הוראות השתילה על מנות הזרעים שלכם או על עציצי הצמחים. חפרו בור בעומק המומלץ, הניחו את הצמח וכסו את שורשיו באדמה שמסביב, אם ניתן. תנו לצמח או לזרע מספיק מים כך שהאדמה תהיה לחה לחלוטין ואז השקו פעם ביום עד שהצמח גדל כמעט לגודל מלא.

אנחנו כבר יכולים לטעום את העגבנייה הקצוצה והטעימה הזו בסלט היווני שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר