חדש ב'כיכר'

לימוד הדף היומי בהמחשה ויזואלית ונגישה

במיזם חדש ללימוד הדף היומי, מגיד שיעור מציג את מהלך השקלא וטריא שבדף, כשברקע המחשות ויזואליות מרהיבות ברמה הגבוהה ביותר. החל מהערב - ב'כיכר השבת' (יהדות)

(צילום מסך)

לפני מספר חודשים התחיל מסלול חדש בתקנת ה'דף היומי' ברוב פאר והדר, ובקול תרועה רמה. רבבות התחילו ללמוד מסכת ברכות, אבל כמו בכל דבר, התלהבות ראשונית מחזיקה מעמד לזמן מה, וכעת, כשנמצאים עמוק בתוך מסכת שבת, כבר פחות רואים את ההולכים ברחוב ואוחזים גמרא מהדורת כיס בידם.

הסיבה לכך היא מובנת: לא פשוט לאדם הטרוד ברוב יומו לפרנסתו, להקדיש יום יום, זמן כה רב לימוד דף יומי. גם לאדם הקובע עיתים לתורה, הדבר דורש ריכוז רב והמשכיות מידי יום, ומי שלא בקי ורגיל, גם ימצא קושי בפענוח צורת הלימוד ודרכי הקישור הייחודיים ללימוד הגמרא.

צורך זה מתגבר שבעתיים במסכת מורכבת כמו מסכת שבת ועירובין, שיש צורך להבהיר ולהמחיש מושגים מורכבים הפזורים ברחבי במסכת.

מכון "הבינני" השיק מיזם חדשני ופורץ דרך: סיכום הדף בעשר דקות על ידי מגיד שיעור המציג את מהלך השקלא וטריא שבדף, ולא רק את מסקנות הסוגיות, כל זה כשברקע המחשות ויזואליות מרהיבות ברמה הגבוהה ביותר.

שילוב ההקראה, יחד עם "עין רואה", נותן הבנה טובה של מהלך הגמרא וגם תומך זיכרון חשוב, כך שגם מי שכבר למד את הגמרא, לימוד הדף דרך הסיכום יסייע לו להבין בצורה מסכמת את הדף ולהטמיע אותו בזיכרון.

החל מהיום, המיזם החדשני יופיע מדי יום ב'כיכר השבת' לתועלת הרבבות הלומדים, לצד השיעורים הקבועים של הרב בנימין מילצקי והרב פנתלי וסרמן והסיכום הכתוב של הרב ישראל ויינגולד.

תודתנו נתונה ל"דף החיים" על החומרים שנתנו להשתמש בהם לזיכוי הרבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר