אזהרה רפואית

ה"תרופה" לקורונה מסכנת את חיי החולים

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ההידרוקסיכלורוקווין שנועדה לטיפול בחולי מלריה במקור, ונטען כי היא מסייעת לחולי קורונה, יכולה לסכן את חייהם של החולים המשתמשים (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול (שני), על עצירה זמנית של הניסוי בטיפול בחולי קורונה בתרופה הידרוקסיכלורוקווין שנועדה לטיפול בחולי מלריה במקור, לאור חששות שהתרופה גורמת לסיכון גבוה יותר של מוות ובעיות לב.

החשש מגיע לאחר פרסום מאמר בכתב העט הרפואי 'לנסט', שטען כי הסיכון הוא דווקא לחולי הקורונה ולא לחולים שמטופלים בתרופה באופן המקורי שלה.

כזכור, את הטיפול בתרופה הוביל הרופא החרדי ד"ר ולדימיר זלנקו שטען כי ריפא חולים רבים באמצעות קוקטייל תרופתי שכלל גם את ההידרוקסיכלורוקווין. הוא הדביק בהתלהבות גם את הנשיא טראמפ שביקש להגדיל את ייצור התרופה ואף נטל אותה בעצמו מידי יום.

הלילה, לאחר הודעת ארגון הבריאות העולמי הודיע טראמפ, כי הפסיק להשתמש בתרופה אך הוסיף בהומור האופייני שלו: "אגב, אני עדיין כאן".

גם בשיחה עם כתבים בשבוע שעבר סיפר טראמפ כי הרופא האישי שלו לא המליץ לו על התרופה, אבל הוא ביקש אותה מהרופא של הבית הלבן, וזה השיב לו "אם אתה רוצה, בבקשה". טראמפ סיפר כי הוא נוטל כדור אחד ביום, ונוסף על כך נוטל תוסף אבץ. לדבריו הוא נוטל את התרופה כדי להפחית את התסמינים שמהם יסבול אם יידבק בנגיף.

טראמפ משוחח על המרוץ לחיסון (הבית הלבן)

טראמפ שב וחזר על כך שיש סיכוי טוב מאוד שלהידרוקסיכלורוקווין יש השפעה, והוסיף: "מה כבר יש להפסיד". עוד אמר: "התחלתי לקחת אותה, כי אני חושב שהיא טובה. שמעתי הרבה סיפורים טובים".

במקביל, נמשכים הניסויים בתרופה שלא במסגרת ארגון הבריאות העולמי. גם במוסדות הבריאות הלאומיים של ארה"ב ממשיכים בניסוי קליני כדי לגלות אם התרופה יכולה למנוע אשפוז חולי קורונה או מוות מהנגיף.

כבר לפני כחודש הזהיר מנהל המזון והתרופות של ארה"ב שלא לעשות שימוש בתרופה מחוץ לבית החולים, לאחר דיווחים על מקרים בהם גרמה התרופה להפרעות בקצב הלב, חלקן הסתיימו במות החולה.

בינתיים, התפרסמו כמה מחקרים גדולים שטוענים כי ההידרוקסיכלורוקווין אינה יעילה כנגד הקורונה. מדובר במחקרים שנערכו בניו יורק כמו גם כאלה שנערכו בסין ובצרפת, כולם הגיעו לאותה המסקנה בדבר חוסר היעילות של התרופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר