בכל גודל וסוג: כיצד לנקות שטיחים כיאות ובאיזו תדירות

יש מצב שהייתם חושבים פעמיים לפני דריכה על השטיחים בבית שלכם, אם הייתם יודעים שיש קילוגרמים (כן, קילוגרמים) של לכלוך עליהם. להלן הדרך להסיר אותם - ובאיזו תדירות כדאי לעשות זאת (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם הייתם יודעים כמה קילוגרמים (כן, קילוגרמים) של לכלוך אורבים לכם בשטיחים שמתחת לרגליכם, אולי הייתם חושבים פעמיים לפני דריכה עליהם. שטיחי צמר טובים במיוחד בהסתרת לכלוך שכאשר הוא מצטבר בכמויות גדולות, עלול לפגוע במבנה השטיח לאורך הזמן, אומרת ליסה וגנר, מחברת הבלוג "ראג צ'יק" ומומחית מוסמכת לשטיחים. כך תוכלו למנוע זאת:

שטיחים טבעיים קטנים (מכותנה או צמר)

אחת לחצי שנה-שנה, כבסו שטיחים שאינם דוהים בכביסה ביד, עם חומר ניקוי עדין ושימוש במברשת רכה או ספוג. לאחר מכן, יש לשטוף היטב במים המעורבים בכמות קטנה של חומץ לבן כדי להסיר כל שאריות זוהמה ואז גלגלו בתוך מגבת עבה ועמדו מעל כדי להיפטר מלחות (עד כמה שניתן). לבסוף, תלו את השטיחים, כך שיתייבשו במהירות האפשרית.

שטיחים סינתטיים קטנים

אם השטיחים יציבים מאד וארוגים במכונה, כבסו אותם במכונה במחזור עדין ותלו אותם כדי שיתייבשו חיש קל. יש לעשות זאת מדי חצי שנה עד שנה.

שטיחים גדולים

שכרו בעלי מקצוע בתחום כדי שיבצעו בשטיחים שלכם ניקוי עמוק, מדי כמה שנים. בין לבין יש להעביר עליהם שואב אבק באופן קבוע ולהתמודד עם נוזלים שנשפכו בהקדם האפשרי. אם הצבעים עמידים ואינם דוהים בכביסה, יש להרטיב את האזור המוכתם עם ספוג טבול במי סודה, תוך שימוש בכמה שפחות נוזלים. לאחר מכן, ספגו עם מטלית כותנה לבנה ואז כרכו את הכתם בין שתי מגבות ועמדו עליהן במשך כמה דקות, כדי להסיר עודפי מים.

אם הצבעים אינם עמידים, השתמשו בתערובת של 3/4 כוס מים קרים ו-1/4 כוס חומץ לבן המהולים יחדיו, או פזרו מעל קורנפלור ושאבו לאחר 24 שעות.

שטיחי קיר

ניקוי שטיחים עצומים בגודלם מוטב להשאיר לבעלי מקצוע שיעשו זאת מדי שנה. שאבו לפני שהצוות מגיע - הם כבר יזיזו את הרהיטים. הניקוי מהיר, אך גרבו רק גרביים לבנים על השטיחים הללו, עד שהם יבשים לחלוטין (עד 24 שעות). לתחזוקה, טפלו בכתמים על ידי ספיגתם במטלית כותנה לבנה.

אם אתם מעוניינים להשתמש בחומר ייעודי לניקוי שטיחים, ערכו לו מבחן מקדים בפינה נסתרת. אם המבדק עבר בהצלחה, הניחו כמות קטנה על הבד הלבן והכתם ואז הסירו במים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר