מדריך מקיף: כיצד לנקות כריות נוי בבית כמו מקצוענים

הכריות הצבעוניות שמשדרגות לכם את הספה ותומכות בגב, נוטות ללכוד טיפות יין ושאריות אוכל שקשה להיפטר מהן. כך תנקו כריות נוי בבית, גם כשמכוני הניקוי היבש סגורים עד להודעה חדשה (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הכריות הדקורטיביות בספה שלכם לא רק מספקות תמיכה מצוינת לגב ולצוואר שלכם, הן גם נהדרות בשדרוג המראה של כל חלל. אה, ועוד דבר טוב שהמולטי טאלנטיות הללו טובות בו? לכידת טיפות יין ושאריות אוכל. אז כך תנקו כריות נוי בבית, גם כשמכוני הניקוי היבש סגורים ונעולים עד להודעה חדשה:

בדקו את תווית הטיפול של היצרן

על חלק מהתוויות יצוין כי יש לכבס את הכריות עם חומר ניקוי עדין ואילו על אחרות יומלץ על ניקוי נקודתי בלבד. אם אין תווית טיפול זמינה, בדקו את סוג הבד. חוטים עדינים כמו משי וקטיפה דורשים בדרך כלל טיפול מיוחד (עוד על זה בהמשך) ואילו חומרים כמו כותנה או פוליאסטר ניתנים לכביסה עם מים.

אפשרות 1: כבסו את הכריות ביד

כדי לכבס ידנית את כריות הנוי שברשותכם, יש לבצע בדיקה נקודתית תחילה באמצעות מגבת לבנה וחומר ניקוי המתאים לבד. בחומרים עדינים הפתרון עשוי להיות חומר שבו משתמשים במכונים לניקוי יבש בלבד, בעוד שכריות עמידות יותר מסוגלות להתמודד עם שמפו לריפודים. טפחו את המגבת על הכרית ואז בדקו אם הועבר אליה צבע כלשהו. אפשרו לכרית להתייבש ואז בדקו שוב, כדי לוודא ששום צבע לא הוסר מהבד.

אם הכל נראה כשורה, השתמשו בספוג נקי טבול בתמיסת הניקוי או בשמפו כדי לנקות את הבד. השתמשו בתנועות סיבוביות ועדינות והקפידו לעבור בכל הפינות, כולל בגימורים ובקמטים אחרים. היפטרו מעודפי הלחות בעזרת מגבות לבנות נקיות.

אפשרות 2: כבסו את הכרית במכונה

אם כרית הנוי שלכם יכולה להתמודד עם זה, השלכתה למכונת הכביסה היא השיטה הקלה ביותר. הסירו את הכיסויים וכבסו אותם בנפרד. בעזרת המחזור העדין וחומרי הניקוי הקלים, יש לכבס את הכריות במים חמים. תלו אותן לייבוש באזור מאוורר היטב עד שהן יבשות כמעט לחלוטין. הכניסו את הכריות למייבש ללא חום והשתמשו בכמה כדורי טניס כדי לעצב מחדש את צורתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר