"סרטן נדיר"

הותירה 16 ילדים: הרבנית פערל שישא ע"ה

ממאה שערים מגיעה הבשורה הקשה על לכתה של הרבנית פערל שישא ע"ה, מי שמאות בתים רשומים על שמה. המנוחה נפטרה לאחר שחלתה בסרטן נדיר, הותירה 16 ילדים (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר מחלה ארוכה וקשה: מירושלים מגיעה הבשורה הקשה על לכתה בטרם עת של הרבנית פערל שישא ע"ה, כשהיא הותירה אחריה 16 ילדים שאת כולם השיאה בכבוד, והיא בת 63 בפטירתה.

המנוחה נולדת למשפחת פפנהיים, אביה ר' שלמה זצ"ל, היה סגן יו"ר הנהלת העדה החרדית בירושלים ועסקן ירושלמי. הקים את בית היתומות "בית לפליטות" ואת בית ההחלמה ליולדות בטלז-סטון.

כשהגיעה לפרקה נישאה להגאון רבי יוסף צבי שישא, חסיד דושינסקיא, שלימים אף היה ר"מ בישיבה וחיבר עשרות ספרים על כל מקצועות הש"ס. לבני הזוג נולדו 16 ילדים.

לאחר נישואיה, החלה לעבוד במוסד של אביה - 'בית לפליטות', שם שימשה 'אמא רחמניה', לכל הבנות היתומות שהיא היווה להן משענת, בימי התבגרותן.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "באותן ימים, היא ממש הייתה האמא של היתומות, כשהן התחתנו היא הלכה לבחור איתן את הנודנייה ושימשה להן אוזן קשבת במצוקות שלהן אחרי החתונה, הייתה לה מסירות שאי אפשר לתאר.

לאחר שאמה, הרבנית בלומה פפנהיים - נפטרה, היא סיימה את תפקידה ב'בית לפליטות', ועברה לתפקיד של אמא שלה בבית החלמה בטלז-סטון', והיא הייתה מקבלת את היולדות ותומכת בהן.

לפני כשנתיים, חלתה המנוחה במחלה קשה ונדירה, לפני כשנה וחצי, נסעה לטיפולים בניו יורק ולאחר מכן שהתה במינוסטה, ובני משפחתה שהו בדירה שנדבו לה נדיבי עם.

המנוחה חזרה לישראל מיד לאחר פורים, מכיוון שרצתה להשתתף בחתונת בן הזקונים שלה, שנולד לה לאחר שכבר היו לה נכדים רבים - ובדרך ניסית.

החתונה של בן הזקונים, התקיימה למעשה, רק לפני חמישה שבועות, בשל מגבלות הקורונה, והיא זכתה להשתתף ולשמוח עם בנה בחתונה.

בשבת האחרונה, היא עוד הצליחה להדליק נרות שבת ולאכול יחד עם בני משפחתה חלק מסעודת השבת, עד שהיא נחלשה והבוקר היא השיבה את נשמתה הטהורה.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "היא הייתה מאוד חכמה ורחמנית, במשך השנים שלה בבית לפליטות ובבית החלמה, היא הייתה כמו הכותל המערבי, מאות נשים התקשרו אליה וביקשו את עצתה והיא תמיד ענתה להן בסבלנות ובמאור פנים".

הותירה אחריה את בעלה שיבדל"א, ו-16 ילדים כולם הולכים בדרך התורה והמצוות. בנה הבכור, הרב שלום שישא, הוא מנכ"ל המוסדות של דושינסקיא, בנה ר' שימען, הוא מוועד הכשרות של הבד"צ. ושאר הבנים, כולם שוחטים או בודקים. אחיה הוא הרב גבריאל פפנהיים, מנכ"ל בית לפליטות ובית החלמה.

ההלוויה תתקיים הערב בשעה 21:30, מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות. ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר