אחסון תכולת דירה - כיצד נעשה זאת נכון?

מעברים ושינויים הם חלק ניכר מאורך החיים בן זמננו, אלו הנמצאים בתקופת שיפוצים, או מעבר למדינה אחרת ואינם מעוניינים למכור את חפציהם האישיים והריהוט שצברו, ידרשו לשירותי אחסון תכולת דירה, מה כדאי לבדוק וכיצד לגשת לעניין בצורה נכונה?(בית, מקודם)

זאבי רוזנברג | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הערכת היקף התכולה

בשלב ראשוני יש להבין מה מאחסנים- ביגוד, הנעלה, צעצועים, חומרים מתכלים, מזון יבש, מכשירים חשמליים, פריטי נוי, תמונות, מראות, ספרים, אלבומים, ספרי לימוד, תיקים, כלי בית, כלי נגינה, כלי מחנאות, שייט, תחבורה ועוד. ככלל אחסון תכולת דירה בת שלושה חדרים דורש כ-40-50 ארגזים. פריטים שלא ניתן לאחסן בקרטון יש לארוז באופן הבא:
שמירה על תמונות, מסכים ומראות
יש לעטוף את הפריט בסדין בד ולהגן בקצוות עם רצועות קרטון.
פריטים שבירים
כוסות, קנקנים, גופי תאורה, יש לאחסן בקרטון קטן ממדים ולהפריד בין פריט לפריט באמצעות פיסת קרטון דק.
מכונות כביסה, מייבשים, מדיחים ומקררים
ומכשור חשמלי נוסף הניזון מנקודות מים יש לרוקן על ידי הטיית המכשיר על צדו. בזמן האחסון יש להשאיר את הדלתות פתוחות כדי להימנע מעובש.
ביגוד
על אף הסברה הרווחת אחסון בוואקום לא ישמור בהכרח על הבגד מהיווצרות של עובש אך ייסע בחיסכון במקום, ככלל מומלץ לכבס כל פריט טקסטיל בטרם אחסנתו כדי למנוע עובש (כולל ריהוט מרופד).

אריזה והובלה

מומלץ להצטייד בקרטונים כשבוע עד שבועיים בטרם הזמנת ההובלה, את הקרטונים ניתן לרכוש או להשאיל מחברות הובלה, או לאסוף ממרכולים ואזורי תעשייה. מומלץ להצטייד בדבק נייר, דפי כתיבה וטוש בולט על מנת לציין את תכולת הארגז. פריטים שבירים וכבדים יש לאחסן בקרטונים קטנים, אותם יש למקם על מדפים נפרדים במחסן שהושכר למטרה זו. הערכת עלויות

עלות האחסנה מושפעת משני גורמים- נפח האחסנה ומשך זמן האחסנה. באתרים רשמיים של חברות המציעות מחסנים להשכרה ניתן לקבל הערכת עלות ראשונית לאחסון תכולה של 40 ארגזים, דירת בת שני חדרים, שלושה וכן הלאה. ברוב המקרים העלות כוללת את אחזקת המחסן לרבות ויסות טמפרטורה יום יומי השומר על לחות תקינה, תאורה, ניקיון, הדברה, אבטחה ווידאו במעגל סגור. בבחירת מחסן לאחסון בחנו האם מראש תרצו לשמור מקום לאחסון עתידי נוסף ובקשו הצעת מחיר פרטנית התואמת את הצרכים האישיים. ישנן חברות אשר יעניקו שירותי הדרכה לאריזה, אריזה ואף הובלה מטעמן, במקרים אלו תוכלו ליהנות מחסכון כספי נוסף ולרכז ההכנות הנדרשות להעברת התכולה מול גורם אחד.

בחירת חברת אחסנה

תחום האחסנה רחב ומציע מספר חלופות. ישנם מחסנים מרוחקים הממוקמים במושבים ובקיבוצים וישנם מחסנים הממוקמים במרכז הארץ בקרבה לצירים מרכזיים. בשני המקרים יש לבחון שהאחסון נעשה בהתאם להיתר שניתן מהראשות המקומית וכן שהמחסנים אינם ממוקמים על אדמה חקלאית. אחסון הנעשה בהתאם להיתר מגן עליכם מפני פינוי פתאומי. היתרים נוספים שיש לבדוק: הימצאות אישור של משרד הבריאות, כיבוי אש ומשטרת ישראל. מקום האחסנה:

ציוד נשמר היטב בתוך מבנה בטון יצוק המצופה באלומיניום ונמצא תחת מבנה מקורה, שאף הוא עשוי מבטון. באופן זה ניתן להגן על התכולה מפני נזקי מזג האוויר ומזיקים אחרים. חשוב שלאורך המחסן תוצב גדר ותוגבל הגישה למורשים בלבד. יש לבדוק אם חברת האחסנה הצטיידה מבעוד מועד בתעודת ביטוח המחייבת אותה באבטחה נאותה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר