מצליחה לשלב בין קריירה לחיים אישיים? טעות חמורה

אתם מכינים ארוחת ערב תוך כדי שליחת מיילים ויוצאים עם לקוח להליכה, כך שתוכלו למחוק שני דברים מרשימת המטלות שלכם. אך האם שילוב כזה בין חיים אישיים לעבודה הוא נכון? (אימון אישי)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם אלופי המולטיטאסקינג. אתם יכולים לבצע שיחת טלפון בענייני עבודה, בזמן שאתם מלבישים את הילד. אתם יכולים להכין ארוחת ערב משפחתית, תוך כדי שליחת כמה הודעות דוא"ל ברגע האחרון לצוות שלכם. ואתם יכולים אפילו לצאת עם לקוח להליכה, כך שתוכלו למחוק שני דברים מרשימת המטלות שלכם, בבת אחת.

אך האם רעיון זה של איזון בין חיים אישיים לעבודה הוא באמת בריא? ד"ר דריל אפלטון, פסיכותרפיסט ומאמן מנהלים, מספר לנו כי סוג זה של מאמץ יתר הוא פשוט רעיל.

רגע, איך בדיוק הניסיון להשיג איזון בין חיים אישיים לעבודה הוא לא טוב?

"אין כזה דבר 'איזון בין חיים אישיים לעבודה'", ד"ר אפלטון מבהיר בבוטות. "לעולם לא נעבוד 40 שעות ואז ננוח 40 שעות. זה בלתי אפשרי. המרדף הפרוע הזה משאיר אותנו עם תחושה שאנו פחות מרוצים ויותר שחוקים".

אז מה רע במאמץ לאזן בין חיים אישיים לעבודה? אתם מפעילים על עצמכם לחץ כביר ורגשות אשם מיותרים, כדי להשיג "איזון" שלעולם לא יקרה. התוצאה היא שאתם מרגישים עוד יותר מרוקנים. זה רעיל מכיוון שזה שומר אתכם במעגל קסמים שבו אתם לעולם לא יכולים לנצח, מה שאומר שאתם גם לא יכולים לצמוח. במובן מסוים, רדיפה אחרי איזון בין חיים אישיים לעבודה לוכדת אתכם.

איך נדע אם אנחנו לוקים בזה?

ובכן, קודם כל, רבים מאיתנו עוברים על הטעות הזו. מטיפים לנו על חשיבות האיזון בין חיים אישיים לעבודה - מכל פינה, אז אתם לא לבד. ואתם יודעים שאתם לא עושים זאת נכון כשלדברי ד"ר אפלטון, אתם מרגישים ששום דבר לא הושג. אתם חשים אשמים בגלל החמצת דברים בחיים או בעבודה.

אתם הולכים לטיפול מכיוון שהוא מתוזמן ביומן ולא בגלל שאתם דואגים לעצמכם. "אתם דוחקים מועדים או עובדים כדי לעשות את 'הדברים הכי מהנים' ובסופו של דבר נכנסים לחור עבודה גדול יותר. אתם מתעלמים מהבריאות וממערכות היחסים שלכם, כדי לבצע עבודה במחשבה של 'יש לי חופשה בעוד כמה חודשים'", מרחיב ד"ר אפלטון.

מה הפתרון, אם כן?

השלב הראשון הוא להכיר בבעיה. "הכירו בכך שאין דבר כזה איזון", אומר ד"ר אפלטון. משם, צרו גבולות. זה לא רק מונע מהעבודה לחלחל לחיים האישיים שלכם ולהפך, אלא שזה גם יעזור לכם להיצמד לדדליינים. עמידה בלוחות זמנים היא הרגל. ככל שעושים את זה יותר, הוא הופך להיות קל יותר. וכשאתם מתאמצים יותר לסיים את העבודה שצריכה לעשות במשרד, קיימת סבירות נמוכה שתביאו את התשע עד חמש שלכם לשולחן ארוחת הערב.

עליכם לתרגל גם קבלת החלטות ללא אשמה. "הרשו לעצמכם להתחבר מחדש לרצונותיכם ולצרכים שלכם באופן נטול שיפוטיות ובתקשורת בריאה עם עצמכם ואחרים", מייעץ ד"ר אפלטון ומצביע על כך שביקורת עצמית היא הדלק ששורף את מנוע האיזון בין חיים אישיים לעבודה. כשאתם שופטים את עצמכם כל הזמן על כך שאתם "לא מספיק", לעולם לא תהיו "מספיק". שחררו והקלו על עצמכם. מגיע לכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר