רופאת עור: מדוע אסור לרסס קרם הגנה ישירות על הפנים

קשה להתכחש לנוחיות שיש לתרסיס קרם הגנה, אך איננו יכולים שלא לתהות אם הוא יעיל כמו קרם. בפרט, האם ניתן להשתמש בתרסיס קרם הגנה על הפנים ועדיין לקצור את היתרונות שלו? (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש מגוון רחב של מקדמי הגנה בשוק. אמנם קשה להתכחש לנוחיות שיש לכאלו הבאים בצורת תרסיס, אך איננו יכולים שלא לתהות אם הם יעילים כמו אחיהם הקרמים. בפרט, האם ניתן להשתמש בתרסיס קרם הגנה על הפנים ועדיין לקצור את היתרונות שלו?

פנינו לרופאת העור גלוריה ג'יי סטיבנס, שענתה על כל השאלות הבוערות שלנו בנושא SPF. הנה מה שהיה לה לומר.

1. האם ניתן להשתמש בתרסיס קרם הגנה לאזור הפנים?

מבחינה טכנית, התשובה היא כן, מכיוון שכל מקדם הגנה שהוא, טוב יותר מכלום. עם זאת, ד"ר סטיבנס אינה ממליצה לרסס קרם הגנה ישירות על הפנים, מכיוון שבאופן זה קשה יותר לשלוט עליו.

"אני לא ממליצה להשתמש בתרסיס קרם הגנה ישירות על הפנים, מכיוון שהדבר עלול לגרום לריסוס קרם הגנה לתוך העיניים", היא אומרת.

2. האם קיימת שיטת יישום חלופית?

בהחלט. ד"ר סטיבנס מסבירה כי תרסיס קרם הגנה יכול להועיל כאשר משתמשים בו נכון. היא ממליצה "לרסס את קרם ההגנה לידיים ואז למרוח על הפנים". לא זו בלבד שאופן זה מבטיח מריחה אחידה, אלא שהוא גם ממזער את הסיכוי לפגועבעיניים.

3. האם קרם - לעומת תרסיס - עדיף לשימוש על הפנים?

לא בהכרח, כל עוד מניחים אותו נכון. ד"ר סטיבנס חושפת כי סוג קרם ההגנה (כלומר קרם, ספריי וכו') אינו משנה וכדאי להתמקד בכך שהמוצר יגן כמו שצריך ואף יתאים לסוג העור.

"שניהם בסדר, רק וודאו שלמסנן הקרינה יש מקדם הגנה של לפחות 30 והוא בעל יתרונות נוספים", אומרת. "SPF מודד כמה הקרם מגן מפני קרני UVB, אך חשוב גם שיגן מפני קרני UVA".

4. אם תרסיס קרם הגנה נכנס לעיניים / לפה, מה יש לעשות?

ראשית, אל תיבהלו. בשלב הבא, עקבו אחר הפרוטוקול הרגיל כדי לשטוף את העיניים שלכם, כפי שמורה ד"ר סטיבנס. "הסירו עדשות מגע אם אתם מרכיבים אותן", היא אומרת. "יש לשטוף את העיניים במים זורמים אם קרם הגנה נכנס אליהן בשגגה. לאחר מכן, השתמשו בטיפות עיניים ללא חומר משמר, כדי להקל על אי הנוחות. קומפרסים רטובים קרים מעל העפעפיים יכולים גם הם להרגיע".

בשורה התחתונה: אם יש לכם קרם הגנה, מומלץ לשמור את התרסיס לשימוש על גופכם. עם זאת, אם זו האפשרות היחידה שיש לכם, הקפידו לרסס אותו לידיים לפני מריחה על הפנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר