כיצד מטפלים בבית בשלפוחיות מכל הסוגים, בלי להזיק?

רגע, מה מציק שם בכף הרגל? אוף, זו שלפוחית ​​ענקית והיא לא היתה שם לפני שיצאתם היום לריצה. אתם בטח תוהים: האם צריך לפוצץ אותה והאם מותר בכלל לעשות זאת? יש לנו תשובות בשבילכם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בדיוק חזרתם מריצה (וואו, הקילומטר האחרון הזה לא היה קל בכלל) ואתם חשים הקלה גדולה על כך שסוף סוף אתם יכולים לחלוץ את נעלי הספורט המצחינות והגרביים המיוזעים שלכם. אבל, רגע, מה מציק שם בסמיכות לבוהן? אוף, זו שלפוחית ​​ענקית - והיא בהחלט לא היתה שם לפני שיצאתם לדרך.

אם אתם כמונו, המחשבה הבאה שחולפת בראשכם היא: האם צריך לפוצץ את השלפוחית הזו? האם מותר לעשות זאת? אז הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמניחים את היד על מחט (מעוקרת) וניגשים למלאכה:

מהי שלפוחית?

שלפוחית ​​היא שק שיושב על פני העור שיכול להיות מלא בנוזל או בדם. שלפוחיות נרפאות בדרך כלל מעצמן בתוך שבעה עד עשרה ימים, כאשר לא נוגעים בהן; לשלפוחית ​​שפוצצה עשוי לקחת זמן רב יותר להחלים כראוי. ישנם מספר סוגים שונים של שלפוחיות, אך שלושה עיקריים:

שלפוחית ​​דם

שלפוחית ​​זו נוצרת כאשר כלי הדם מתחת לפני העור נלחצו או נפגעו - כמו במקרה שאתם סוגרים בטעות את המגירה על האצבע. אאוץ'. הדם יוצר את השק המלא בנוזל, הנפוח, שיכול להופיע בצבע אדום או סגול.

שלפוחית כוויה

כתוצאה מחשיפה לטמפרטורות גבוהות במיוחד (או לשמש), שלפוחיות אלה נוצרות על מנת לשמש ככיסוי עורי לחלקים השרופים, כאמצעי הגנה.

שלפוחית ​​חיכוך

כפי ששמה מרמז, שלפוחית ​​זו נוצרת כאשר העור מתחכך באופן ממושך באובייקט אחר. כוח התנועה (למשל, העקב שלכם שמתחכך בסוליית נעל חדשה), גורם לשכבות תאי האפידרמיס להיפרד ואז אזור זה מתמלא בנוזל.

האם מותר לפוצץ שלפוחיות?

לא משנה איזה סוג של שלפוחית ​​יש לכם, עדיף תמיד לעזוב אותה בשקט, מכיוון שפיצוצה פוגע בסביבה הסטרילית ויוצר פתח לביאת חיידקים וזיהומים. הדרך הטובה ביותר לטפל בשלפוחית ​​(במיוחד כזו שנראית כאילו היא עשויה להתפוצץ מעצמה), היא לכסות אותה בעזרת פלסטר ולהניח קומפרס קר מעל, אם היא גורמת לכם לכאב.

אוקיי, אבל השלפוחית ​​הזו ממש מטרידה אותנו. האם נוכל לפוצץ אותה?

במידת האפשר, פנו לרופא, שיוכל לעשות זאת כיאות ולעולם אל תפתחו שלפוחית ​​דם או שלפוחית ​​כוויה לבד. עם זאת, אם זו לא אפשרות ואתם באמת צריכים להיפטר משלפוחית ​​חיכוך, הנה מה שיש לדעת:

ראשית, שטפו את הידיים ביסודיות.

שנית, טלו מחט וחטאו אותה כראוי, על ידי החזקתה תחת להבה, עד שחודה הופך לאדום, או על ידי שטיפה יסודית באלכוהול.

לבסוף, ערכו חור קטן בשלפוחית ​​ותנו לנוזל להתנקז החוצה. אין להסיר עור נוסף או לנקב עוד יותר את השלפוחית.

הערה: אם הנוזל לבן או צהוב, ייתכן שיש לכם זיהום ועליכם לפנות לרופא מקצועי.

לאחר ניקוז הנוזל, מרחו משחה אנטיביוטית וכסו בעזרת פלסטר.

כאשר השלפוחית ​​שלכם נרפאת, השגיחו עליה שלא תזדהם (עור מוגלתי, אדום או חם יהווה סימן ברור לכך).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר