5 פריטים שמארגנת בתים מקצועית לעולם לא תפטר מהם

מארגנת בתים מקצועית רגילה לשמוע את המשפט: "אולי אשתמש בזה יום אחד!", לעתים קרובות. אז כששאלנו אותה מה היא לעולם לא תזרוק, לאחר התלבטות, היא חלקה איתנו קומץ פריטים קטן (עיצוב הבית)

(צילום: שאטרסטוק)

"אם מישהו יגיד לי שהוא מוכן להיפטר ממשהו, לעתים רחוקות אני אסרב לכך", אומרת נונהס דריסקיל, מייסדת חברה מקצועית לארגון בתים, שעוזרת לאנשים ללמוד לחיות עם פחות. כחלק מעבודתה, דריסקיל רגילה לשמוע את המשפט: "אולי אולי אשתמש בזה... יום אחד!" בתדירות גבוהה למדי.

אז כששאלנו אותה ממה - אם בכלל - היא לעולם לא תיפטר, לקח לה מעט זמן להגיע לתשובה. "אני לא יכולה לחשוב על הרבה", היא הודתה, אך לאחר התלבטות מדוקדקת, היא חלקה קומץ פריטים שהיא ממליצה לנצור (לפחות לזמן מה) וחלקם עשויים להפתיע אתכם.

1. האריזה של הקנייה האחרונה שביצעתם דרך הרשת

אם - ורק אם - אתם מתכננים למכור מחדש תיק יקר או זוג נעלי עקב מעוצבות, בהמשך החיים, כדאי לשמור על הקופסה שלהם. "זה מגדיל את ערך האובייקט", מסבירה דריסקיל. "וגורם לקונה להרגיש כאילו הוא מקבל פריט באיכות גבוהה יותר".

היא מדגישה שעליכם לטרוח בעניין רק כשמדובר בחפצים יוקרתיים - כולל אביזרי אופנה, טכנולוגיה ועוד - מכיוון שכל האריזות הללו יכולות להיערם במהירות ככדור שלג וליצור עומס בלתי נסבל שתתקשו לשים לו סוף.

2. יומנים אישיים

יתכן שתתכווצו תוך כדי קריאתם, אך כתבי העת הישנים שלכם שווים שמירה, מכמה סיבות. "אם לקחתם את הזמן לכתוב בהם, כילדים, זה אומר משהו", אומרת דריסקיל. הגיגים אלו יכולים לספק תובנות על רגעים שאולי אינכם זוכרים כל כך בבירור, לעזור לכם להתחבר מחדש אל ה"אני" הצעיר שלכם - ולהזדהות עם מה שילדיכם עוברים.

"זה עוזר לי להתייחס לבת שלי יותר", היא מוסיפה. "כשאני קוראת אותם, אני מבינה ששיניתי את דעתי כל יום, בדיוק כמו שהיא עושה. אני לא זוכרת את זה, אבל יש לי הוכחות שאי אפשר להתווכח איתן".

3. חפצים של בן הזוג

את שונאת את החולצות המכופתרות עם הקרעים בצווארון שבעלך מסרב להשליך; אנחנו מבינות את זה. אבל זה לא אומר שעלייך להתגנב מאחורי גבו ולהשליך אותן כשהוא מחוץ לבית. רוב הסיכויים שהפרטנר שלך לא ישכח מהן באורח פלא... ואיך היית מרגישה אם הסיפור היה הפוך?

4. פריטים אישיים של אנשים שנפטרו

כאשר מישהו שאתם אוהבים נלקח לבית עולמו, ל"ע - ואתם מתמודדים עם התהייה: מה לשמור ומה לזרוק? דריסקיל ממליצה להמתין 3-12 חודשים לפני קבלת החלטות על שמירה או תרומה של אובייקטים אישיים, כמו ספר המתכונים עם "אוזני החמור" של סבתא ופריטי הלבוש האהובים עליה.

מצד שני, אם עברו חמש שנים ויותר, יתכן שתזדקקו לנקודת מבט חיצונית שתעזור לכם להרפות מפריטים - ומהאשמה שאתם חשים בנוגע אליה.

5. סירים ללא מכסה

אם יש לכם שטח אחסון בשפע, הקדישו מדף לפריטי "אני אשתמש בזה בהמשך", שהצד ההגיוני שלכם באמת נאבק להיפרד מהם, כמו מכל נטול מכסה שאולי תמצאו לו שימוש בעתיד (עציץ, מישהו?). אבל לכל מה שמונח על המדף הזה צריך להיות תאריך תפוגה ממשי. דריסקיל מסבירה: אם עברה שנה ולא נגעתם בפריטים הללו, כדאי לשקול את שמירתם מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר