עשר עובדות מעניינות על דליפת שתן

דליפת שתן היא אחת התופעות השכיחות בקרב רבים באוכלוסייה, החל מנשים לאחר לידה ועד בני הגיל השלישי. הכתבה תציג 10 עובדות מעניינות בנושא(בריאות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

1 דליפות שתן לפי דרגת חומרה

דליפות השתן הן בדרגות שונות ומופיעות אצל נשים, גברים, ילדים צעירים והגיל השלישי. בכל גיל הדרגה של הדליפה יכולה להיות שונה, ולכן יש להתמודד איתה באופן המתאים לתדירות ולחומרה שלה.

2 מתפנים כל שעתיים

התדירות הממוצעת למתן שתן היא שעתיים. במידה ואתם רצים לשירותים בתדירות גבוהה יותר ומתקשים להתאפק, בדקו זאת אצל הרופא.

3 פעילות ספורטיבית יכולה למנוע דליפה

כדי למנוע דליפת שתן בגיל מבוגר, מומלץ לעסוק בספורט כבר מגיל צעיר. נשים רבות מגיעות לחוגים כמו: פילאטיס, פלדנקרייז וכד' על מנת לחזק שרירי רצפת אגן. שרירים אלו נחלשים לאורך השנים בעיקר לאחר לידות. בנוסף, הנשים עוברות שינויים הורמונליים בגיל המעבר הגורמים ללחץ על השלפוחית ולדליפה. סיבות נוספות הן: גנטיקה, עישון, מחלות וכד'.

4 ירידה במשקל מונעת דליפה

מחקרים שונים מצאו שעלייה במשקל עלולה להחמיר את דליפת השתן, כיוון שמופעל לחץ על השלפוחית אצל נשים וגברים כאחד. לאנשים בגיל השלישי מומלץ לבסס הרגלי אכילה ושתייה שימנעו את הדליפה. ממליצים לא לאכול ולשתות אחרי שבע בערב ולוותר על משקאות מוגזים, אלכוהול וקפאין. השתייה הטובה ביותר היא מים.

5 הימנעו משתייה ואוכל המשפיעים על בריחת שתן

יש להימנע ממיצים העשויים פירות הדר ועגבניות. פירות אלו חומצתיים ומגבירים את תקיפות מתן השתן. גם מאכלים מתוקים כמו: דבש, שוקולד וממתיקים מלאכותיים, מגבירים את הצורך, ולכן מומלצים תחליפים כמו: שוקולד מריר ודבש חרובים. גם הפחתה במזונות חריפים, מלוחים ועתירי אשלגן יעזרו למניעת הדליפה.

6 נטילת תרופות עלולה לגרום לבריחת שתן

אנשים הסובלים מסוכרת, טרשת, מחלות לב, מחלות דם, עצבים, דלקות בדרכי השתן, שלפוחית רגיזה וערמונית - יותר רגישים לתופעה. בדומה לכך, אנשים הנוטלים תרופות סובלים מתופעות לוואי כמו בריחת שתן. חשוב להיוועץ עם רופא על טיפול תרופתי אחר במידה ויש דליפה.

7 פריצת דיסק והקשר לדליפת שתן

פריצת דיסק או בקע בעמוד שידרה צווארי עלולים לגרום לדליפת שתן בשל העומס על עמוד השדרה וריצפת האגן. כשזה קורה, המצב של הפריצה מחמיר וניתוח יכול לפתור את הבעיה.

8 יש פתרון!

קיימים בשוק מוצרי ספיגה מחיתולים ועד לתחתונים שניתן להתאים לכל גיל, לכל גודל ובהתאם לרמת הדליפה. כך תרגישו בטוחים, מוגנים ויבשים.

9 מוצרי ספיגה המותאמים לרמת הפעילות

אם אתם בספורט, בטיול, בבית או בנסיעה - ניתן להתאים מוצרי ספיגה שיעזרו לכם להישאר יבשים.

10 מוצרי ספיגה ליום וללילה

ישנם מוצרים המתאימים ליום כמו פדים ותחבושות, המונעים ריחות רעים ומעניקים תחושת רעננות, ומוצרים המתאימים ללילה כמו תחתונים או חיתולים עם רמת ספיגה גבוהה המאפשרים שינה טובה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר