מראשי ישיבת סלבודקה

אבל בישיבת 'סלבודקה': הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל, מראשי ישיבת סלבודקה בבני ברק, לאחר מחלה קשה - והוא בן 87 בפטירתו (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל (צילום: באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל מראשי ורבני הישיבה שהלך לעולמו בגיל 87 לאחר מחלה קשה.

הגאון רבי מרדכי כהן מסר שיעורים מזה עשרות שנים בישיבת 'סלבודקה' בבני ברק. לפני כשלוש שנים חלה במחלה הקשה ל"ע. בתקופה האחרונה המחלה חזרה לקונן בגופו, וביממה האחרונה מצבו החמיר עד לפטירתו בשעות האחרונות.

הגר"מ כהן נפטר בביתו ברחוב יהודה הלוי בבני ברק. לצד מיטתו שהו בני משפחתו ויו"ר ארגון עזר מציון הרב חנניה צ'ולק.

בחצי השנה האחרונה הוא נחלש במיוחד, אולם אל אף כל הקשיים הבריאותיים הגיע במסירות נפש למסור שיעור בהיכל הישיבה לפני כחודשיים.

תלמידיו סיפרו ל"כיכר השבת" על דמות רוחנית נדירה ומיוחדת במינה של ראש ישיבה מדור קודם, שהרגיש כמו אבא רחום לתלמידיו. לצד גאונותו בכל חלקי התורה, היה ראש הישיבה גאון במידות וביחס של בין אדם לחבירו. "הצער הוא עצום והחלל ענק", אומר אחד מהם.

תלמיד נוסף מספר על כך שלמרות שקיעותו בתורה היה מושלם גם ב"מידות" ה"בין אדם לחבירו" שלו היה מיוחד. "הוא ידע להתייחס לכל אחד בחיבה ובלבביות, לתת כבוד לכל אחד, לתת את התחושה לתלמיד שהוא כל מרכז עולמו. כשהוא היה מדבר איתך הרגשת שכרגע רק אתה נמצא בעולמו, שהוא מקדיש הכל בשבילך. זה היה כוחו".

כאמור, התלמידים ההמומים מבכים בשעה זו את לכתו של מורם ורבם בהיכל הישיבה בזעקות שבר.

הלוויתו תצא הערב בשעה 21:30 מהיכל ישיבת סלבודקה בגבעת רוקח בבני ברק. הישיבה תאסור כניסה של אנשים מעבר למותר בחוק. המלווים יישארו מחוץ. למתחם הישיבה תוך שהם מתבקשים לשמור על כלל ההנחיות.

ראש הישיבה ייטמן לצד הגאון רבי עמרם זקס זצ"ל ראש ישיבת סלבודקא בבית החיים פוניבז' בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר