אל תסתכל בקנקן: הפאנית שאינה חובשת פאה מדברת

השבוע בנפלאות בפרשת נח, מירי שניאורסון פוגשת את ציפי בנאי, יצרנית הפאות הוותיקה והמנוסה מכפר סבא, לשיחה מרתקת שמנסה לבדוק האם את יפה כשנוח לך או כשנוח לך את מרגישה יפה? (אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

אז איך עבר עליכם השבוע הראשון של אחרי החגים? עברנו שבוע שלם והנה, הגענו לשבת פרשת נח. בניגוד לשמה, פרשת נח לא עשתה שום דבר יותר נוח... להיפך, נדרשו מנות גדושות של אמונה ושמחה כדי להתגבר על המבול והבלבול.

כאשר התורה מספרת שנח מצא חן בעיני ה', ה' מוזכר בשם הוי'ה. נח הוא אדם גשמי, שחי בתוך העולם. הייתה אליו התגלות של שם שהוא למעלה מהעולם. זה האידיאל. זה מה שיהיה בגאולה – שהשם הנעלה של ה', יחדור לתוך העולם המוגבל.

שבוע שלם עבר מאז שבת בראשית – מאז שירדנו לעולם וצריך לעשות חשבון נפש על הימים שחלפו. חשבון צדק אמיתי ויסודי צריך להביא אותנו למסקנה ברורה: הגאולה צריכה להגיע מיד! אין שום הסבר לזה שאנחנו עדיין נמצאים בגלות.

(צילום: זאבי רוזנברג)

ניקח מפרשת נח את האמונה והשמחה ונשאב ממנה כוחות לחורף של עשייה, עבודה והשקעה ובד בבד נזכור מהו מקור הברכה ונתפלל לשפע והצלחה.

ציפי בנאי הביאה את הפאות שמיוצרות בעבודת יד למרכז הבמה, כשעוד לא דובר עליהן - והובילה שינוי, בדיוק כפי שנח היה שונה מהסובבים אותו.

בשיחה פתוחה מגלה ציפי לראשונה איפה למדה את המקצוע ומה היא יודעת מעשרות שנים של ניסיון.

(צילום: זאבי רוזנברג)

אומרים לנו: "לצאת מאזור הנוחות". למה? מה לא טוב בלהיות באזור הנוחות? איך מוצאים את האיזון? מתי זה בסדר להישאר באזור הנוחות ומתי לא?

ביקשנו לשמוע מציפי מה יש לה להציע לבנות הצעירות מאותגרות השידוך, על מנת שירגישו בנוח עם עצמן, כיון שהביטחון העצמי שלהן באדמה בגלל שיער דליל או מקריח.

והכי חשוב: קיבלנו טיפים מנצחים לרכישת פאה בצורה נבונה, שהרי רכישת פאה זאת רכישה שלא עושים כל יום.

(צילום: זאבי רוזנברג)

נפלאות בפרשת נח – שואפות למצוא מנוח גם להרגיש יפה וגם שיהיה לך נוח.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

מייל: mirisch1@gmail.com

ניהול אולפן: זאבי רוזנברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר